B

birka_paradise

vi har en katthona på 1 år. hon ahar haft en kull tidigare( fick den 19 maj ) i år. sen dess så har hon varit small sen så gick hon upp i vikt en månad sen så gick hon ner i igen å så har det hålitt på hela sommarsen. men så i september så böev hon allt tjockare å tjockare men jag antar att hon bygger upp sej inför vinetrn.. å sen så går det en hankatt på våran gård han ser nätan likadan ut som våran katt fast han är långhårig å är lite skygg. hon äter mycket å sover jätte mycket har även sett tuttar på henne dem ser inte så stora ut. men varför är hon så tjock?

Sv: dräktig?

Förmodligen så är hon dräktig igen .
Ett gått råd är att ta din katt till veterinären omgående och kastrera henne !
Att få en kull ungar innan hon är ett år är inte bra !!
det sliter otroligt mycket på en sådan ung katta att få ungar .

Hoppas allt går bra :)

Tesora

Sv: dräktig?

Nyfiken fråga, men...
Hur tror du att du ska undvika dräktighet om du låter din honkatt gå ute utan uppsikt? Det är väl ändå ganska självklart att hon i så fall kommer bli dräktig?

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
815
Senast: Svartkatt
·
Övr. Katt I februari blev vi tvungna att ta bort ena katten akut. Kvar blev min kisse som fyller 15 i år, hon har aldrig varit ensamkatt (överlevt...
Svar
8
· Visningar
1 129
Senast: Crossline
·
Katthälsa Hej, jag håller på att förgås av sorg och dåligt samvete. Jag har tre hittekatter, varav den äldstes ålder har av veterinär uppskattats...
Svar
15
· Visningar
3 877
Senast: Sel
·
Övr. Katt Hejhej! Det här är första gången vi ska få en kull kattungar och jag är verkligen ett nervvrak nu det börjar dra ihop sig. Det kändes...
Svar
1
· Visningar
697
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama