Dräktig tik med bruna flytningar

G

gtrf

Tiken är 5 år och har haft kull innan, Hon fick på 19 dygnet lite bruna flytningar. Såg fläckar på hennes sovplats så det är alltså inte mkt. Nu kommer det inte längre ngt på platser där hon legat men man kan se det om man liksom glipar lite. Har såklart pratat med en veterinär som sa att det e ju inte riktigt normalt såklart men eftersom tiken är pigg och inte visar någon påverkan ska jag avvakta då de inte kan göra något när hon är dräktig utan att valparna aborteras. Om hon inte blir dålig då är det ju inget att välja på såklart. Det jag är orolig för då är ju livmodersinflammation. Men har kollat runt lite för att få lite hopp. Så ni som kanske känner igen er i detta och har andra gärna lite positiva besked att dela av er med får gärna skriva. Har tex sett ngn som upplevt samma sak där både valparna och tiken klarade sig fint och man efteråt misstänkte att det kunde vara gammalt skräp kvar från föregående kull. Kan det kansek va så att en eller någon av valparna inte var dugliga och sorteras bort, alltså ngn form av missfall?

Sv: Dräktig tik med bruna flytningar

Molly fick så i fjol ca 3 veckor in i dräktigheten och enligt min veterinär, kunde det vara så att något/några foster dog och resorberades.

Resultatet av den dräktigheten..

Andra_veckan_2.jpg_ram_s.jpg

7 fina friska valpar, blev det.

Hoppas du har samma tur.

Min border collie tik hade likadant för 6 månader sedan precis som Gnist ca 3 veckor in i dräktigheten. Även hon födde 5 friska valpar och hon har i tidigare kull också fått 5 så det är normalt för henne.
Jag har fått för mig att det är överflödigt blod sedan löpet eller något sådant som tränger ut, men vet egentligen inte.
Lycka till

Åh vad skön att höra att det jag hoppas på kan inträffa. Nu vill jag verkligen understryka att jag självklart har stenkoll på henne och kommer ta kontakt med veterinär igen om jag märker minsta skillnad, så ingen tror något annat. Finns det fler som har samma eller andra gärna positiva utgångar av att tiken visat missfärgade flytningar så skriv.

Gnist: HUr många dagar blödde din hund? var det oxå åt det bruna håller lr var det rött? Mest undrar jag om och iså fall när det avtog?

Mvh Terese

Christin: Igentligen har jag samma frågor till dig som till Gnist. Hade samma sak hänt för dig vid två dräktigheter?

Mvh TErese

Hon läkte lite tunnt & brunt under ungefär 2 veckor. Sedan avtog "blödningen", men det var aldrig rent blod.

säger samma som Gnist, var aldrig riktigt blod utan mer brunaktigt, svårt att säga om det hänt förut då jag inte är säker på att jag observerat det då. Samma tik är nu ca 2-3 veckor in i en ny dräktighet och hon har haft blod även efter parningarna. Dock är jag nu helt säker på dräktighet då hon slutat äta, ett säkert tecken i hennes fall:D
Har haft endast 3 kullar och jag har då inte sett det med den andra tiken, men precis som vi så är hundarna så olika!

Ok tack för era svar. Känns ändå lugnande att veta. Har "blött" 10 dagar nu. Men igentligen bara en dag som det var synligt. Nu ser jag det bara om jag glipar lite på vulvan så att säga. Spenarna är stora och magen börjar bli lite rund. Har gått 4 fulla veckor. Hoppas bara allt ska gå bra hela vägen ut trots detta nu.
Chritin: Grattis till ännu en kull!! :)

Tackar, vi tar en till på henne p.g.a att hon nu är 7 år och sedan går hon i pension och hennes sist kull blev väldigt fina unghundar i vallning. Vi väntar med spänning nu.:banana:

Såå spännande nu! "Blödningen" avtog efter 10 dagar och magen växer som bara den. Nu hoppas jag bara på friska fina valpar oxå.Ca 2 veckor kvar.:banana:

Jo här segar sig varje minut fram. Idag är det dygn 61 resp 59 för dom. Hon som haft valpar innan är den som "blödde" och hon är på 59....hon har fått på 59 tidigare så jag bara väntar nu.

Då håller iaf jag en tumme för att det ska gå bra nu i dagarna då :)

Jippi!! 7 friska fina valpar blev det. :banana:Tack för erat stöd allihop.

Hej är så rädd om min lilla tik nu!
Min hund har Fått mycket bruna flyningar igår kväll och hon
är i 7-8:e veckan nu.
Jag var hos vetrinär ironiskt nog på dan igår och valparna levde, åkte in med henne för att kolla om dom levde för hon har inte velat äta på 2 dar och spydde upp de lilla hon fick i sig hela tiden.
läste att ni andra fick de runt 3 veckor, är de nån som har vart med om detta i denna tidpunkt i dräktigheten?
De är första kullen för henne.
Jag vill så gärna ha svar om nån vet nått eller vart ja kan vända mig?
Ingen vetrinär har nån aning om detta...tycker ja är sjukt dåligt..
ringt flera styckna.
Dom bara säger att ja ska av vakta ochse vad som händer???
Är ju rädd om min tik.
Så snälla ni som har nån aning om detta...snälla hör av er.

/Orlig matte

Liknande trådar

Hundavel & Ras Dräktig Ridgeback. Vi parade henne den 17,18,19 och 20 Oktober. Vi har hannen också och de har fått en kull för 3 år sen med 13 friska...
Svar
18
· Visningar
5 352
Senast: regina11
·
L
Övr. Hund Min tik parades för snart 7 veckor sedan. hennes 1:a kull & min med:) Bokade tid hos vet för att kolla så att hon var OK samt för att...
Svar
16
· Visningar
8 262
Senast: liten_ann
·
Hundavel & Ras Att ta valpar på sin tik Lite allmänt om tik, parning och valpning. Vill man lära sig mer, så rekommenderar jag hunduppfödarens...
2
Svar
26
· Visningar
5 973
Senast: lundborg
·
D
Övr. Hund Hej är så rädd om min lilla tik nu! Min belgiska terv har fått mycket bruna flyningar igår kväll och hon är i 7-8:e veckan nu. Jag...
2
Svar
22
· Visningar
16 746
Senast: Trolltyg
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka