Dräktig men brunstar

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare annele
  • Startdatum Startdatum
A

annele

alltså nu tror jag nog att jag får spader :mad:
så här är det:
Mitt gamla sto fick fång känning så hon har haft boxvila, fick komma ut i hagen idag och tog då upp unghingsten som sällskap till henne (stoet är dräktig) allt gick jätte bra så dom fick gå där tillsammans hela dagen och nu ikväll så skulle jag släppa ner honom till det andra stoet som går med föl och även hon är konstaterat dräktig med ultraljud. När jag kommer ner med unghingsten så ser jag att stoet brunstar :confused:
Tog upp unghingsten och satte honom i box så länge och gick ner till stoet och då kommer unghingsten i full galopp (hade tagit sig ur stallet) och seglar snyggt över staketet och går upp på stoet som står stilla, lyckades få ner honom och få ut stoet, tog upp henne till det gamla stoet och där visar hon ännu mer tydlig brunst :confused:

Unghingsten och stoets fölunge (5 månader) får nu gå nere i sommar hagen så länge.

Är det möjligt att stoet fortfarande är dräktig?

Hm får väl ta ut vet igen och kolla upp henne.

Det som är så underligt är att i morse när jag tog upp unghingsten så brunstade inte stoet...........................

Sv: Dräktig men brunstar

ska kanske berätta att stoet är i dygn 69 idag (om det kan vara någon hjälp)

Finns andra trådar där detta efterfrågas också.. ;)
Det är inte alls ovanligt att de visar brunstsymptom även om de är dräktiga.
Kolla henne så vet du..

Inte alls ovanligt att det blir så, särskilt om det kommer en ny kille i flocken... ;) Hade inte blivit allt för orolig... Jag hade likadant här för ett tag sedan, men igår kollade vi henne på 90 dygn...och hon var fortfarande dräktig!!!
Underbart!!!
Om du är lite orolig,ta ut din veterinär så sover du bättre sedan ;)

Att de kan visa "brunst" kan jag hålla med om, men att de skulle stå still när hingsten hoppar ställer jag mig betydligt mer tveksam till.
Hojta till när du kollat ditt sto, så får vi se om jag har rätt eller fel...

testade med unghingsten i morse (då hade han träns på sig så att inget kunde hända :smirk: ) och då visar stoet betydligt mindre intresse för honom, men jag ska ha ut vet så får hon kolla henne igen med UL så att jag är säker.

Har haft tre olika ston dräktiga och alla har visat mer el mindre brunst under dräktigheten, så det är inte helt ovanligt.

Glad blir man när man läser detta.

Mitt sto visade brunst i tisdags på dygn 106. Hade tänkte göra blodprov på henne iaf snart för att förvissa mig om att hon fortfarande är dräktig. Nu måste jag verkligen det då vi var ute för en lite olycka i tisdags å hon var väldigt uppstirrad efter det. Har lagt en tråd på Gnägg om det...

Var iaf skönt å höra att de kan visa brunst men ändå vara dräktiga å att det inte är speciellt ovanligt!

Mitt dräktiga sto brunstade 2ggr i höstas och vintras men ut kom ett litet stoföl. Fick höra av säljaren att hon har gjort det innan med.

Gud så skönt att få höra att fler har varit med om samma sak. Tror inte att jag bryr mig om att kolla henne med UL i så fall för hon ska inte betäckas om utan då får hon gå tom till nästa år i stället.

kan berätta för alla här att mitt sto är fortsatt dräktig :love:

va , skönt att höra att det finns fler stoägare som har dräktiga ston som brunstar. Jag bytte hage idag. Sto och föl fick gå bredvid vallackerna. Vad tror ni att mitt kära sto börjar göra? Jo, brunsta som en galning. Hon är ju konstaterad dräktig. Nu ska veterinären komma ut och ultraljuda henne på fredag. Jag är så nervös! :crazy:

Mitt ena sto gör likadant, men nu är båda halvbloden kollade på 90 dygn, och båda är fortfarande dräktiga... :banana:

Mitt lilla sto som är du är dräktig på 110 dagar kollad på 90 betäcker.... Japp. Hon uppvaktar stona i hagen som om hon var hingst. Hummar, kröker nackan, sniffar och hoppar upp på stoet. Hänger några sekunder, hoppar ner och undrar vad som hände.

Hon går med min gamla helt oflörtbara valack nu. Vet sa att det var normalt beteende men för skaderisken för henne och de andra stona så får hon gå utan dem tills de värsta hormonerna har lagt sig.

En "gammal hästkarl" som vi har boende bredvid stallet säger att det blir ett hingstföl när stoet beter sig så här... Vem vet?

:D

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
20
· Visningar
2 127
Senast: QueenLilith
·
Hästhantering Jag har ett helt fantastiskt halvblodsto som alltid har fungerat med alla hästar hon gått med. Unga, gamla, stora som hus, småttingar...
Svar
5
· Visningar
2 611
Senast: Stereo
·
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 563
Senast: mars
·
Hästvård Då har vi dessvärre åkt på den stora blodmasken i stallet.. Jag har tidigare delat stallet med en annan inackorderad. Förra året gjorde...
Svar
19
· Visningar
781
Senast: Lucifer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Evolve
  • Atletix