DrÄktig eller skendrÄktig??

E

EmblaHamilton

vetrinären kommer på onsdag så oroa er inte:) det är så här att min märr har börjat fylla i sitt juver lite oskyldigt, det är liksom en bulle framför juvret. Hon kom ifrån danmark i juni tror jag, jag köpte henne i augusti. Så om hon är betäckt borde hon får kanske april maj? hursom så har jag sett henne brunsta en gång och det var när jag släppte ihop henne med min ardenner valack, valacken fattade ju lite vad som hände men betäckte henne aldrig utan var bara intresserad! frågan är då om hon är skendräcktig? HUR länge går dom skendräktiga? släppte ihop mina hästar i september oktober, innan dess gick hon på bete hos min mammas hästar. (inga hingstar) kan nån upplysa mig lite i detta, Det känns inte som om hon är dräktig, men hon är bukig(mycket mat) och så detta med juvret då. nån som kan göra mig klokare?
 
Sv: DrÄktig eller skendrÄktig??

hon kan mkt väl vara dräktig, de kan visa brunst ändå. Hade en märr som gjorde så i början på dräktigheten.
Mitt ena sto har börjat sätta juver, hon fölar i påsk. Är förstagångerska.
Du får invänta vet. provsvar.
Har bara träffat på ett skendräktigt sto i min ungdom. Den hade varit hos hingst, var redan fet, satte juver. Möjligt att det stoet var dräktigt och hade kastat, minns inte riktigt.
Om inte annat får du en trevlig överraskning i vår.:bump:
 
Sv: DrÄktig eller skendrÄktig??

De kan sätta juver ändå. Det kan bero på juver infektion.
Mitt sto som inte skulle ha föl satte juver under sommaren pga väldigt kraftigt bete.
så det finns lika många möjligheter att hon inte är dräktig som att hon är det.

Men på onsdag så vet du säkert.

Känner du några sparkar? Jag brukar sätta en hand strax framför juvret och en vid virvlen på baken... Då kan man känna hur det "buffar" på ens händer. Väldigt mysigt :)
 
Sv: DrÄktig eller skendrÄktig??

jaha... då var det onsdag... måste säga att jag är lite nyfiken...
Var hon dräktig eller bara skendräktig??
 
Sv: DrÄktig eller skendrÄktig??

Min vetrinär kunde inte komma pga han har fått den där förbaskade influensan, så jag väntar på att han ska bli frisk. juvret har inte ändrat sig, därimot spenarna är lite mer (svullna) men absolut ingen mjölk i dom. hon tycker inte det är skönt när jag är där och pillar pluss INGEN feber. Så jag väntar på vett nu, så får vi se!
 
Sv: DrÄktig eller skendrÄktig??

Hon var inte dräktig, och tur var väll de. för tävlingarna kör igång om nån månad:D men samtidigt hade man ju hunnit fundera på en liten fölunge så lite besviken är man ju:angel:. Hennes juver har försvunnit lite och är inte sådär hårt längre så nu hoppas jag det försvinner helt annars tar jag henne till en vetrinär som får göra ett ultraljud för att se så allt står rätt till med henne. Tack alla:bow:
 

Liknande trådar

Avel Jag har ett russto som jag har ägt i ca 1,5 år. Hon kom på vintern och brunstade från dag 1. Tänkte då att det berodde på flytt och att...
Svar
8
· Visningar
1 443
Senast: Lingon
·
Avel Blir inte klok på mitt sto så tänkte skriva av mig lite här och se om nån varit med om något liknande.. 😒 Mitt sto seminerades förra...
Svar
8
· Visningar
3 378
Senast: Lyxzen
·
Avel Hejsan! Jag börjar få misstankar om att mitt sto kan vara betäkt, jag har en snart 3 åring som vi ägt i 10 månader och hennes mage är...
Svar
14
· Visningar
4 267
Senast: animalasia
·
Avel Hej! I Augusti betäcktes mitt sto, dräktig på UL 42 dygn. Men jag är lite osäker på om hon fortfarande är dräktig? Detta pga för några...
2 3
Svar
45
· Visningar
6 147
Senast: lividivi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp