Double H-boots - töjer sig??

Grålly

Trådstartare
Jag har just fått hem ett par Double H-boots som jag beställt förra veckan, och jag undrar lite om ni som har sådana om de töjer sig alls/lite/mycket. De sitter just nu helt perfekt, jag vill att skorna ska sitta åt och köper därför alltid minst ½ storlek mindre än jag har på vanliga skor, för att de brukar töja sig. När jag går omkring med de hemma är de jättesköna och sitter som sagt perfekt, men vet inte hur det blir när man ska rida och hålla på, vill man att de ska vara lite lösare då? Och töjer de sig? Det är ju läder och läder brukar ju töja sig en del, samt kommer man ju använda de mycket ute när det är blött och sådär. De skulle kunna få töja sig lite till men helst inte väldigt mycket. Men vad säger ni?

Måste bara säga att de är sjukt snygga och sjukt sköna och jag är sjukt nöjd :love:

Sv: Double H-boots - töjer sig??

Grattis till ett skitbra köp!! :idea: Jag har ett bar Ladies Ice Backaroo som har 3.5 år på nacken och håller hur bra som helst.. och jag får tillägga att jag är vääääldigt sparsam med smörjning, rengöring osv... en gång i halvåret, max.. Och sen har jag massa sporravtryck fram på dom också.. :angel:

Första dagen var det okej att gå i dom, sen vart dom en riktig plåga i 2-3 veckor.. Men sen..! Vad jag än gör här hemma så har jag dom på mig! Dom sitter precis lagom runt vristen, foten, vaden.. Jag minns inte om dom töjt sig eller inte, men dom sitter lika perfekt nu som för 3 år sen! Mitt nästa par kommer bli ett par dubbel-h :D ...fast det lär väl dröja, dom håller skitbra!

..mycket bra köp!
Mina var som någon annan skrev, en plåga innan de var ingångna, men nu är dom perfekta. Dom har nog inte töjt sig, det som däremot har hänt är att det känns som att de har format sig efter mina fötter..super!

Idag fick jag hem mina - i rätt storlek äntligen! Jag köpte först wide men fick byta till medium. De är helt fantastiska men enligt åf ska de töja sig lite. Jag håller som bäst på att gå in dem hemma:)

Jag har haft mina Double H i lite mer än ett år, hade dess för innan Abilene. Double H var perfekta från början, kändes ingångna från första dagen. Har ett enda problem. Ända från början har jag fått stora variga sår på insidan av vaderna. Och jag tycker att efter ett helt år med bootsen så borde vaderna vant sig och bootsen slutat göra stora sår men icke. Får Ärr efter Ärr efter Ärr :cry:

Jag har också fått detta problem - sen jag bytte sadel!! Så jag skyller inte på bootsen, för de har jag haft i över tre år innan problemen kom.. De kom först i våras när jag bytte sadel. (Nettan har samma problem, och hon har inte Double HH ;) )

Jag har haft ett par Double H i flera år. Jag satte på dem direkt efter köp och gick ca 14 timmar per dag i ett par dar med dem ( jobbade på tävlingarna på Chappen ). De har alltid suttit fantastiskt. Inte töjt sig alls. Det som till sist hände efter tre års användning varje dag i ur och skur flera timmar om dagen var att det gick hål i sulan. Så grattis till ett bra köp, de där bootsen kan du ha länge speciellt om du är lite rädd om dem :-) och ger dem lite smörj ibland !

Liknande trådar

Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 630
Senast: Nepenthe
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 316
Senast: Bison
·
  • Artikel Artikel
Dagbok I många år har jag funderat på vad det egentligen är för fel på mina föräldrar. De beter sig liksom inte riktigt som normala människor...
Svar
0
· Visningar
931
Senast: Tuvstarr
·
L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 289
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Stora shoppingtråden III