Dodson & Horrell - Safe & Sound

Sv: Dodson & Horrell - Safe & Sound

Har ingen erfarenhet av just det fodret. Men vet att Dodson & Horrell har ganska gott rykte. Men är det inte dyrt?

Alla mina hästar (shettisar & Isisar) äter det och jag tycker det är bra hästarna gillar det och peppar peppar mina två fångponnyer mår toppen på det! Funkar kanon även till mina dräktiga ston då jag har ett bra hö!

En av ponnierna i stallet som tidigare hade haft tarmvred åt det och fungerade mycket bra på det, tyvärr drabbades hon av tumörer i bukhålan och fick avlivas för några veckor sedan :cry:

Inget foder är dyrt om man har minishettis ;)

Ge du endast S&S eller du ger hö(silage) också? Läste ett gammalt inlägg från en som endast gav S&S.

Jag ger min häst Safe & Sound, men inte för att hon har fång, utan för att hon har massa svamp i huden. Hon har faktiskt blivit mycket bättre nu och kliar sig inte alls lika mycket som förut. Enda nackdelen är att det är dyrt, men vad gör väl det när det verkar hjälpa :) Dessutom luktar det OTROLIGT gott och hon bara älskar det!!! :bow:

Liknande trådar

Foder & Strö Jag kommer snart ha min första omgång med åringar och funderar därmed på hur jag bäst ska ta hand om dem, främst fodret. De får...
Svar
8
· Visningar
376
Senast: Sryoqwe
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 877
Senast: Roheryn
·
Hundhälsa Hejsan Har en mellan pudel kille på 11 månader som har en otrolig stress nivå. Han har sen han var liten valp följt med mig till mitt...
Svar
14
· Visningar
880
Senast: Tonto
·
Hundhälsa Dante har ätit VOH sedan sin tid hos uppfödaren. Där blandades det ut med Doggy professional, men jag tyckte han var så kass i magen...
Svar
16
· Visningar
2 033
Senast: Lilla-S
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama