Döda/exporterade (ASVH) hingstar på FAI?

pastejja

Trådstartare
Råkade få tag i min hingstkatalog från 2001 och där fanns en lista på döda/exporterade hingstar som forttfarande hade frusen semin kvar. Jag hade tyckt det var spännande att se vad ni vet finns gömt. Visst, vissa finns med i förra årets hingstkatalog. men det finns ju en del som säkert inte hade varit med på en lista eftersom de är bortglömda. Har lagt till dem från 2005 års katalog.

Detta var listan 2001:
Angard 912
Aram KWPN 866
Cortez 679
Elberton 886
Furioso III 525
Ganesco 503
Gaugain de Lully 813
Gazpon 740
Good Future 741
Irco Mena 763
Le Mistral 923
Little Boy 756
Modesto 622
Mowgli 637
Pentagon 925
Rebel Z I 911
So What 908
Tip Top 908
Turban Rose SF 834
Vermount 858

Som sagt, vet ni om alla dessa fortfarande har sina dyrbara droppar nerfrusna, eller har något tagit slut? Vilka fler finns i gömmorna?
U

Sv: Döda/exporterade (ASVH) hingstar på FAI?

OK. Då gör vi en ny uppdaterad lista för 2007. Kopiera och fyll i:

Cortez
Cagliostro 931
Mowgli 637
Little Boy 756
Alméto Z 843

Jag tycker att det är bökigt att kopiera och fylla i:crazy:

Irco Mena
Bellini
Amiral

vet jag finns i frysen.

Har även hört rykten om att Stanford ska finnas.

Alméto Z 843
Amiral
Beach Boy
Bellini
Cagliostro 931
Chapman
Cortez
Irco Mena
Little Boy 756
Mowgli 637

Jag hade tyckt det var roligt med sådana som inte löst licens också, sådana som ligger i gömmorna..
U

Jag har också hört detta. Jag vet att på den tiden Bo levde så kunde man be att få lösa licens iallafall. Jag vet inte hur det är nu.

Napoleon ska visst finnas i gömmorna. Jag vet med säkerhet att de fanns året efter han dog.
Tror inte F plockar fram dem till annat än forskning/försök.

Menar du en sån som Ganesco?

Vad jag hört ryktesvägen ska han finnas kvar.

Ja jag menar även de där gamla som man inte så lätt hittar listade. Det var ju lite kul med Beach Boy tex. Någon ville ha ett föll e honom och nu har det minsann lösts licens för honom, fast han varit osynlig som spermadonater i många år.
Ganesco verkar ju ha lämnat mycket bra. Kanske inget för snabba generationsväxlingar, men det finns ju en del dokumenterat av vad han lämnar ;).

Alméto Z 843
Amiral
Beach Boy
Bellini
Bernstein
Cagliostro 931
Chapman
Cortez
Ganesco ?
Irco Mena
Little Boy 756
Mowgli 637
Napoleon ?

Vad menar du med att Om Napoleons finns så tas det endast fram för forskning? Är det bara väldigt lite kvar?
U

Ganesco fanns i fjol i allafall,jag pratade med ägaren.. ;) Endast tillgänglig på Skåne semin

**KL**
sparkar liv i den här gamla tråden.. Jag är ju som bekant en gammal romantiker ;)
Hur är det med Bobby och Tolstoy, de verkade väl på fryst medan de var i livet. Finns det kvar av deras ädla droppar? Det hade ju varit jättespännande om det fanns en sida man kunde kolla vad som finns kvar och hur mycket, och gärna kvaliteten ;). Kanske kan vara en affärsidé för någon kreativ som kan det där med hemsidor? Jag kan tänka mig att en hel del hingstägarna hellre ser att sperman används än glöms bort helt, medan de springer och betalar årsavgifter till frysen (eller hur det går till) eftersom de inte näns slänga.. Kunde ju också vara ett gyllene tillfälle för sådana som jag att sitta och drömma, och kanske samla mod till lite FAI nästa år, eller nästa ;)..
U

KP Sirocco har i alla fall funnits på fryst.

Sen tror jag att den forna ägaren kan ha några strån kvar efter gamla Ambassadeur, såvida de inte gjort slut på dem själva...

Jag har också hört att det finns på Stanford, men även på National Zenith.

National Zenith?? Är du helt säker på det??

Vann för månag år sedan en betäckning med honom i en fälttävlan, dvs klassens bästa sto. (vi vann hela klassen :banana:)

När vi väl skulle utnyttja denna betcäkning var han död och då fanns det inget kvar efter honom då han bara betäckte naturligt???

Vi fick ta Blue Talk istället

I alla fall för något år sedan fanns även King Marco kvar fryst på Flyinge.

vet om att det finns fryst från Silvano o från Solos Carex. Men vet ej om de säler Carex el vill ha den själva...

Det råkar inte vara ngn som vet om hippo E har kvar från ngn av de hopphingstar som de "rea:de" ut för ganska många år sedan..?:crazy:

Intressant tråd fö! :bump:

Jo men det var ju absolut också intressant. Kanske rentav att det finns frusen från några tyska/hollänska storheter glömts bort?
U

Oh Napoleon var min fösta stora kärlek bland hingstarna. När jag äntligen köpte ett sto som kunde passa så dog han.
Menar ni att han finns kvar?
Skulle väl passa lysande till ett ädelt högrest sto men lite fullblodsinslag... hmmm...varför har inte jag något sådant;)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka