Döda djur funna på gård

Sv: Döda djur funna på gård

Jag hoppas att folket på gården / de ansvariga för djurplågeriet åker dit och får känna på hur det är och vara instängd under låååång tid!

Troligen har det folket själva mått mycket dåligt under lång tid.
Inte för att det är något försvar, men ändå ...

LIA

Jag skulle så gärna vilja veta hur sådana personer tänker, å har dom mått så dåligt att dom skiter i sina djur, varför har ingen av deras vänner eller släktningar eller grannar tagit tag i saken.

Tragiskt att det ska gå så långt innan något händer!:cry:

Nu vet jag inget om det aktuella fallet, med i tidigare liknande så har det ofta handlat om en ensam bonde som "gått in i väggen". Han, för det har vanligen varit en han, har inte hunnit och orkat med allt det som ska göras, utan berget av alla måsten har växt sig högre och högre. Grundorsak ofta att vederbörande blivit ensam, hög ålder och/eller sjukdom.

En bonde som jobbat med och för sina djur hela livet blir inte plötsligt en medveten djurplågare.

Varflör ingen ingriper? Den vanliga svenska sjukan ... "inte lägga sig i". Personen drar sig själv undan all kontakt med andra och av "hänsyn" till vederbörande lämnas den ifred. Att oinbjuden och kanske mot personens vilja ändå gå runt och "snoka" är det inte många som gör, inte ens dom som borde.

Man har från LRF:s sida observerat problemet och försöker få igång ett slags socialt hjälpsystem.

LIA

Sverige är ett jävla skitland som värnar mer om mördare, pedofiler och gravt kriminella än riktigt drabbade människor och oskyldiga djur! Hoppas verkligen de löser sådana här problem inom en mkt snar framtid, för att minska lidandet både för åldersdrabbade bönder och deras ev. djur....

Kan bara säga FAN FAN FAN! e så jävla less på att läsa om lidande djur som dött p.g.a människors vanvård och hänsynslöshet.... Jante-lag, skygglappar å rädslor...*suck*

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Eftersom snön kom, det frös och dörröppnaren på baksidan som är enda vägen jag tar mig ut och in med manuell rullstol, promenadscooter...
Svar
0
· Visningar
494
Senast: IngelaH
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag kommer säkert ångra att jag skriver dethär men jag måste bara få ut det. Och om ni tycker att jag är dum i huvudet så är jag väl det...
Svar
15
· Visningar
1 670
Senast: karl_h
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 339
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Idag var min pojk vän här ett tag ❤️ Vi var bara ute och lyssnade på musik och pratade och så. Jag är i en mera dålig period nu så jag...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
6 377
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar