Död hund, lukt?

movi

Trådstartare
Lite underlig fråga, men jag vill veta hur länge det tar innan en död hund börjar lukta? Jag förstår att mycket hänger på väder och temperatur.

Har deltagit aktivt i 5 dagar här i byn för att leta en försvunnen valp på 6 mån, ca 1,6 kg...

Antingen har någon plockat upp den, eller så har den nu frusit/svält ihjäl väl gömd.

Men den bör ju börja släppa doft ifrån sig som en annan hund kan intressera sig för, men hur lång tid tar det?

Många börjar tappa hoppet om att den finns i livet, men vill ändå hitta den.

Sv: Död hund, lukt?

Tar inte så lång tid för ett lik att börja lukta, om det är så pass hög temperatur att det "händer något".

Är det inte ytterst tveksam att 1½ kg hund hinner bli liggande så att det luktar, den här årstiden? Fåglar och andra djur gör snabbt av med det som går, och den relativt låga temperaturen gör att bakterietillväxten är långsam = långsam nedbrytning av det lilla som blir kvar.

Jag tror risken är större att den är stulen än att man ska hitta den mha liklukt...:(

/Migo

Om hunden nu har dött i naturen är nog chansen för att den ligger "hel" någonstans väldigt liten. Fåglar och rävar tar gärna alla chanser dom får..

Har inget svar på din fråga, men fy sjutton vad sorgligt!

Liknande trådar

Övr. Hund Jag går en kurs i specialsök, och börjar bli lite fundersam. Det är belönings-sättet som inte riktigt "makes sense" för mig. De vill...
2
Svar
34
· Visningar
2 782
Senast: Migo
·
Övr. Hund Nej nu måste jag få skriva ur mig lite frustration runt våran (hittills) helt misslyckade spårträning. Kom just in efter ännu ett...
Svar
7
· Visningar
1 145
Senast: dpmatte
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag ramlade ner i en liten mental grop i helgen. Jag blev bara så förbannat trött på och uppgiven över min hälsa. Jag försöker annars...
Svar
0
· Visningar
1 395
Senast: cassiopeja
·
Hundhälsa Först och främst så är en veterinärtid bokad till imorgon kl. 16.00. Jag är tok-orolig och kom inte på något bättre att göra med...
Svar
18
· Visningar
2 887
Senast: em-pirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka