Död häst i hage var inte skjuten

De misstänker inget brott, men de vet inte varför hästen har dött.

Är det bara jag som tycker det känns som de har lagt ned utredningen för det är vad polisen gör vid mindre grova brott som är jobbiga att utreda?
Till mig har polisen sagt att de har inte tid att prioritera djur när vi hade en galning i byn som först hotade att göra folks djur illa och sen gjorde hästar illa. ”De måste prioritera brott mot människor”. 😖

Till mig har polisen sagt att de har inte tid att prioritera djur när vi hade en galning i byn som först hotade att göra folks djur illa och sen gjorde hästar illa. ”De måste prioritera brott mot människor”. 😖
Det är ändå inte norm tycker jag. De allra flesta poliser jag pratat med har varit väldigt måna om och engagerade i brott mot djur. Om inte annat är de väl medvetna om att det kan eskalera.

Det är ändå inte norm tycker jag. De allra flesta poliser jag pratat med har varit väldigt måna om och engagerade i brott mot djur. Om inte annat är de väl medvetna om att det kan eskalera.
Jag är inte polis eller haft så mkt med polisen att göra så om det är norm eller inte kan jag inte svara på, bara vad de sagt till mig. Jag förstår självklart att de inte kan komma vid precis alla tillfällen men att de inte ens har tid eller möjlighet att ta hand om brott mot djur är helt sjukt. Vi fick själva försöka passa och gå runt och kolla varandras djur innan personen greps men den greps inte för sakerna den gjorde mot djur utan först när den gick på någon människa. Då fanns det ändå på film. Detta är ju i Skåne och det är mycket möjligt att de kan prioritera annorlunda i andra län.

Framförallt tänker jag så vet dom ju om vad det är för typ av människor som håller på så mot djur och det är inte långt sedan att gå över till människor.

Det måste det väl ha gjorts om dom uteslutit att hästen är skjuten tänker jag, den hade ju ett ingånshål ändå. Någonting onaturligt har ju hänt.
Det tror jag inte, det är snarare nedlagt pga brist på bevis som det alltid heter. En obduktion lär bekostas av ägaren och är kostsamt, kroppen kan redan vara hämtad av lantbrukstjänst eller liknande.

Det tror jag inte, det är snarare nedlagt pga brist på bevis som det alltid heter. En obduktion lär bekostas av ägaren och är kostsamt, kroppen kan redan vara hämtad av lantbrukstjänst eller liknande.
Så är det nog..dom kan väl ändå inte bevisa vem som gjort det.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Polisen har nu lagt ner den förundersökning som upprättades då en häst i södra Sverige hittades död i en hage med misstankar om att den...
Svar
0
· Visningar
67
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter En död häst hittades i sin hage på måndagen. Hästen hade av allt att döma blivit skjuten. Polisen rubricerar händelsen som jaktbrott och...
Svar
0
· Visningar
114
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter När kvinnan skulle titta till några hästar gjorde hon en fruktansvärd upptäckt. En av hästarna låg död i hagen och nu misstänker man att...
Svar
3
· Visningar
1 032
Senast: Cattis_E
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter En kvinna hittade en häst död i hagen på måndagen. Hästen hade av allt att döma blivit skjuten.
Svar
0
· Visningar
111
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka