Sv: Djurskyddsmyndigheten sysslar med trivialiteter
Redhorsefarm skrev:
Du jämställer att skaffa föda med att plåga djur för sitt höga nöjes skull.
Att fiska med levande agn är för föga nöjes skull, mat kan man få av andra metoder, man kan till och med fiska utan levande agn - men det visste du kanske inte.
Redhorsefarm skrev:
Att döda och att dödas är en del av livet på jorden. Att du är så bortkommen och inte kan det och bara överlever på dina medmänniskors vänlighet ska du vara glad över.
Ja en del varelser måste döda för att överleva, dock behöver inte människor det. Vad detta har med att fiska med levande agn förstår jag inte. Jag skulle vilja se hur du försvarar onödigt plågande eftersom det går att fiska utan levande agn.
Redhorsefarm skrev:
Att vi kan köpa föda är enda orsaken att du kan leva. Just i detta ögonblick dödas massor av djur för att bli föda åt andra djur. Den som tror sig stå över detta har ingen kontakt med verkligheten mer.
Din värld är tydligen helt verklighetsfrämmande. Det finns faktiskt varelser som lever uteslutande på vegetabiliska produkter, däribland faktiskt människor. Om du nu tror dig stå över detta så har du faktiskt ingen kontakt med verkligheten. En lite tripp ute bland människor och natur skulle kanske inte skada dig?
Redhorsefarm skrev:
Utan dödandet skulle ingen människa finnas på jorden. Och anser du att vi inte ska finnas så börja med att eliminera dig först.
Det har funnits människor i indien som varit vegetarianer i 2 000 år. Bara som detta enkla faktumet underkänner din verklighets kontakt många många gånger om.
Redhorsefarm skrev:
Däremot, odling har förstört jorden helt. Odling är orsaken att det är för många människor som för att överleva måste förstöra ännu mer.
Odling har inte förstört naturen något. Odling av vegatibilisk mat till männniskor jämförbart med köttdjur fanvänder långt mindre mark. Dessutom kan jag inte kalla åkrar och risfält för förstörande av natur.
Redhorsefarm skrev:
Tog vi bort all odling och återgick till jakt och samlande under förflyttning så löstes all problem som finns.
Du förespråkar alltså medvetet massmord. Ännu ett exempel på total verklighetsfrånvaro.
Redhorsefarm skrev:
Boven är du, inte dom som agnar med levande fisk.
Hur skulle jag kunna vara den som utsätter fisken för onödigt lidande när det är fiskaren som gör det? Hur tänker du egentligen?
Redhorsefarm skrev:
Du som tror dig stå högt över djuren att du till och med talar om för andra hur dom ska leva. Där har du förbrukat din rätt.
Det är ju jag som påpekar att människan inte bör sätta sig högre över människan! Det är ju du som förespråkar tortyr av varelser som inte är människor bara för nöjes skull, så snacka om att dela in varelser i hierarkiska värderingar!
Redhorsefarm skrev:
Dom flesta hyggliga människor på jorden delar med sig och låter andra vara. Men en liten klick av dina likar ställer till endast elände. Inget gott alls.
Detta förklarar ju ingenting förrutom att du har en irrationell uppfattning över att de människor som inte vill sätta människan över andra varelser bara för nöjes skull är eländiga. Att de som vill stoppa onödigt plågeri och medvetet tortyr är eländiga. Det tycker jag säger mycket om dig som person.
- Ejniz