Djurskyddsmyndigheten sysslar med trivialiteter

Sv: Djurskyddsmyndigheten sysslar med trivialiteter

Jaha. Ska vi resonera som han så måste alla råttfällor, flugsmällor och fästingborttagare förbjudas.

Om hästarna ska kunna "sträcka ut" så måste hagarna vara kilometerlånga.

Hingstar o tjurar som inte får betäcka. Vet han inte om infektions- o skaderisken, plus att alla djur då måste transporteras långa sträckor, för att det ska bli en önskvärd avkomma.

Oj... svårt att avgöra om han verkligen menade det eller om det var nån sorts ironisk humor... och vem ironiserade han i så fall emot?

Att det skall vara så svåårt att förstå ironi !! Klockren ironi enligt min mening !

Fast det är skrivet som ironi så är allt helt rätt.
En liten men väldigt högljud grupp av vilsna människor har lyckat.
Och vi bör göra allt vi kan för att uppmana till civil hörsamhet genom att befria samtliga djurslag.
För om det är så att ett djur har rättighet så ska alla ha samma. Det är bara så enkelt.
Allt annat är bedrägeri. Som att kor måste vara ute. Men tjurar behöver inte. Vad är det för djurskydd i det.
Har djur känslor som ska räknas så ska alla arter räknas med i det.

Jag har en bättre idé. Varje miljöpartist får varsin pilspets och björnfäll, sedan jagas de ut ur civilisationen och får klara sig bäst själva.

MVH
/D

Det finns säkert en hel del hästintresserade, sportfiskare, lantbrukare mfl som har röstat på miljöpartiet. Se nu hur det går, vilka fjantiga lagar dom skapat och vill skapa.............detta kan ni gått ha :rofl: :rofl: :rofl:

Det är inte MP det. Jag skulle tänka mig att göra så, men knappast en MP. En MP ska ha suv, fri resa till Bryssel, fri sprit och förbjuda alla andra från att leva fritt. En MP ser till att produktion flyttas dit där den gör mest miljöskada.

Vill bara påpeka att bara för att EN mp tycker såhär gör inte alla det. Som med alla andra partier - alla kristdemokrater är inte fundamentalister bara för att några är det, eller hur?

Obs att mitt inlägg inte har med artikeln att göra, för den förstår jag inte riktigt så jag kan inte ta ställning till den. :)

*KL*
Hörde idag att de i MP som främjat för miljöalternativa bränslebilar o biltullar inte alls lever som de lär. de kör med vanlig hederlig soppa.

De flesta som kör sådana fordon håller till i lappmarken

Jaja. Är det syndast om människorna eller djuren?
I alla fall blir JAG upprörd när folk har EN ensam häst och aldrig låter dem gå i ordentliga hagar, om de ens får gå ute över huvud taget. Så den punkten tycker jag är viktig! Om det sedan är politisk ironi struntar jag i...

Ärligt. Jag förstår inte vad det är för människor som inte kan inse att det faktiskt finns vetenskapliga studier som fastslagit att det existerar känselnerver i munnen och käken på fisk. Förr trodde man att djur öht inte hade känsel, det var väl ett sätt att förtränga sin egen medkänsla antar jag. Känselnerver i fisk var ett av de sista bevisen för ett djur att motbevisa inskränkta människors påstående om levande varelser som inte ser ut som människor.

Att gnälla över att inte få plåga levande varelser är både dumt och stofilt. Särskilt när det gäller "glädjen" över att sätta en krok i en levande fisk som agn. Usch!

- Ejniz

Redhorsefarm skrev:
För om det är så att ett djur har rättighet så ska alla ha samma. Det är bara så enkelt.
Allt annat är bedrägeri.

Äntligen! :bow: Oavsett läggning, kön eller etnicitet!

Vad jag är trött på dig, snälla skriv inget mer.
I din värld så skulle inget existera.
Men i denna värld så äts djur av djur. Vissa lever medans dom tuggas. Så är det bara. Smärta är en sak för överlevnad, inget negativt. Vi äter och äts. Allt annat är en konstruktion av svaga människor som bara lever på andra.

I min värld skulle ingen få plåga levande varelser bara för att de "känner för det". Att du i din instängda värld inte kan fatta vad djurplågeri är, är verkligen beklagligt.
Inte nog med att du anser att onödig plågeri är fullt rätt, du saknar i din argumentation argument för att underbygga det. Med ett konstant upprepande av det tomma "naturlighet"-argumentet som aldrig har funnits och kommer aldrig att finnas.

- Ejniz

Redhorsefarm skrev:
Smärta är en sak för överlevnad, inget negativt. Vi äter och äts. Allt annat är en konstruktion av svaga människor som bara lever på andra.

Detta får mig att tänka på de forskarrön som visat att män som måste skrika ut sina manlighet genom att klistra fast en hård attityd av smärta och tuffhet är de som i grunden är mest osäkra på var de hör hemma.

Du jämställer att skaffa föda med att plåga djur för sitt höga nöjes skull. Och där min lilla vän är du långt ute. Det finns inget argument du ta till med som på något sätt ger dig rätt.
Att döda och att dödas är en del av livet på jorden. Att du är så bortkommen och inte kan det och bara överlever på dina medmänniskors vänlighet ska du vara glad över.
Att vi kan köpa föda är enda orsaken att du kan leva. Just i detta ögonblick dödas massor av djur för att bli föda åt andra djur. Den som tror sig stå över detta har ingen kontakt med verkligheten mer.
Utan dödandet skulle ingen människa finnas på jorden. Och anser du att vi inte ska finnas så börja med att eliminera dig först.
Däremot, odling har förstört jorden helt. Odling är orsaken att det är för många människor som för att överleva måste förstöra ännu mer. Tog vi bort all odling och återgick till jakt och samlande under förflyttning så löstes all problem som finns.
Boven är du, inte dom som agnar med levande fisk. Du som tror dig stå högt över djuren att du till och med talar om för andra hur dom ska leva. Där har du förbrukat din rätt.
Dom flesta hyggliga människor på jorden delar med sig och låter andra vara. Men en liten klick av dina likar ställer till endast elände. Inget gott alls.

Redhorsefarm skrev:
Du jämställer att skaffa föda med att plåga djur för sitt höga nöjes skull.

Att fiska med levande agn är för föga nöjes skull, mat kan man få av andra metoder, man kan till och med fiska utan levande agn - men det visste du kanske inte.

Redhorsefarm skrev:
Att döda och att dödas är en del av livet på jorden. Att du är så bortkommen och inte kan det och bara överlever på dina medmänniskors vänlighet ska du vara glad över.

Ja en del varelser måste döda för att överleva, dock behöver inte människor det. Vad detta har med att fiska med levande agn förstår jag inte. Jag skulle vilja se hur du försvarar onödigt plågande eftersom det går att fiska utan levande agn.

Redhorsefarm skrev:
Att vi kan köpa föda är enda orsaken att du kan leva. Just i detta ögonblick dödas massor av djur för att bli föda åt andra djur. Den som tror sig stå över detta har ingen kontakt med verkligheten mer.

Din värld är tydligen helt verklighetsfrämmande. Det finns faktiskt varelser som lever uteslutande på vegetabiliska produkter, däribland faktiskt människor. Om du nu tror dig stå över detta så har du faktiskt ingen kontakt med verkligheten. En lite tripp ute bland människor och natur skulle kanske inte skada dig?

Redhorsefarm skrev:
Utan dödandet skulle ingen människa finnas på jorden. Och anser du att vi inte ska finnas så börja med att eliminera dig först.

Det har funnits människor i indien som varit vegetarianer i 2 000 år. Bara som detta enkla faktumet underkänner din verklighets kontakt många många gånger om.

Redhorsefarm skrev:
Däremot, odling har förstört jorden helt. Odling är orsaken att det är för många människor som för att överleva måste förstöra ännu mer.

Odling har inte förstört naturen något. Odling av vegatibilisk mat till männniskor jämförbart med köttdjur fanvänder långt mindre mark. Dessutom kan jag inte kalla åkrar och risfält för förstörande av natur.

Redhorsefarm skrev:
Tog vi bort all odling och återgick till jakt och samlande under förflyttning så löstes all problem som finns.

Du förespråkar alltså medvetet massmord. Ännu ett exempel på total verklighetsfrånvaro.

Redhorsefarm skrev:
Boven är du, inte dom som agnar med levande fisk.

Hur skulle jag kunna vara den som utsätter fisken för onödigt lidande när det är fiskaren som gör det? Hur tänker du egentligen?

Redhorsefarm skrev:
Du som tror dig stå högt över djuren att du till och med talar om för andra hur dom ska leva. Där har du förbrukat din rätt.

Det är ju jag som påpekar att människan inte bör sätta sig högre över människan! Det är ju du som förespråkar tortyr av varelser som inte är människor bara för nöjes skull, så snacka om att dela in varelser i hierarkiska värderingar!

Redhorsefarm skrev:
Dom flesta hyggliga människor på jorden delar med sig och låter andra vara. Men en liten klick av dina likar ställer till endast elände. Inget gott alls.

Detta förklarar ju ingenting förrutom att du har en irrationell uppfattning över att de människor som inte vill sätta människan över andra varelser bara för nöjes skull är eländiga. Att de som vill stoppa onödigt plågeri och medvetet tortyr är eländiga. Det tycker jag säger mycket om dig som person.

- Ejniz

Det enda du kan är ordbajseri.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter (Kristianstadsbladet) Finns det några kriterier för vad man kan beteckna som ridskola? Just nu är det tydligen inne att i alla slags...
Svar
0
· Visningar
790
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter (Kristianstadsbladet) Under två år har Hässleholms kommun satsat på hästsektorn. Detta har resulterat i bland annat elva nya företag...
Svar
0
· Visningar
653
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter (Kristianstadsbladet) Det har blivit inne med friskvård i alla former eftersom det har blivit skattemässigt avdragsgillt...
Svar
0
· Visningar
670
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter (Kristianstadsbladet) Sandra Liljegren har fått en kanonstart på det nya året såväl i höjdhopp som hästhoppning… Den 16-åriga...
Svar
0
· Visningar
867
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama