Djurplågeri?

asaria

Trådstartare
Jag var nyligen på semester i Spanien. En dag skulle vi gå på tivoli, ett helt vanligt trevligt tivoli med allt som det nu innebär
Bla
Hög ljudvolym
Massa skrikande människor

Mitt i alltihopa var det en karusell med RIKTIGA hästar,
Som gick där, runt på en platta, Det fungerade typ som en skrittmaskin.
Sen fick små barn rida på dom, och klappa dom. Det var tätt mellan hästarna, det skulle lätt kunna uppstå olyckor

Ni kan se bilder:
index.php

index.php

Tycker ni det är djurplågeri?
Jag som nästan är emot cirkusar och tyckte själv att ljudnivån var outhärdlig, Tyckte det var hemskt :cry::cry:
Tivolit öppna väl typ 8 och höll på lång intill natten, tror ni hästarna fick någon Paus? :crazy:
Nej men jag tyckte det verkligen var grymt, sen kan jag vara lite blödig :cry:

Vad tycker ni?

Sv: Djurplågeri?

ja hoppas verkligen dom inte var igång hela tiden :S kolla liksom den där grejen dom sitter fast i. Dom kan ju inte ens vända på huvudet ser det ut som.. :S

Å fyf-n. Det såg inte trevligt ut. Går de sådär utan pauser (vilket jag tror) så är det helt klart djurplågeri.

Såg inge trevligt ut! Tänk om hästarna får nog och försöker slita sej? Bättre då med vanlig ponnyridning med hjälm

Usch! :eek: Så hade jag inte velat att mina hästar skulle gå! Varken med en massa oljud eller i "Skrittmaskinen"!

Det enda possitiva jag kan se jämfört vad man kan se i många andra länder är att hästarna ser ut att få mat och hovarna ser inte heller heltaskiga ut. Sen undrar jag vad som händer om någon utav hästarna får panik eller snubblar när de sitter fast på det sättet. Tur att det är en grimma ivf och inte ett träns...... :(

I mina ögon utan tvekan djurplågeri:mad:

Spelar väl ingen roll om dom nu skulle få en paus, så där behandlar man inte levande varelser. Har dessa människor ingen empati i kroppen??

Spanien är väl ett av flera länder (som ex kina) som är experter på djurplågeri. Skäms över att vara människa när man ser sånt här. Titta i ögonen på dom stackars ponnyerna:cry:

Har hört talas om det här karusellerna förut och tycker att det är hemskt.

Hästarna har ju ingen som helst möjlighet att vända på huvudet och jaga iväg flugor etc.

Och som någon sa, om någon av hästarna försöker slita sig, vad händer då???

Nej bojkotta sånt där när ni är på semester. Säger som någon annan, bättre med ponnyridning med hjälm och någon som leder ponnyn.

Nej, självklart är det inget man stödjer..

Men eftersom det är ett tivoli så vet jag faktiskt inte om det är spanskt, det är ju ett sånt som åker runt..
Men i villket fall så är det verkligen hemskt :(

Har sätt något liknande på amerikanska filmer och tycker att det är fruktansvärt för hästarna!

Det enda positiva jag kan se ur bilderna är att hästarna ser ut att vara i gott hull, rena och okej hovar.

Fy vad hemskt:cry: det är Levande djur vilket sånahär mäniskor verkar ha Otroligt svårt att fatta! dom andvänder dom som några J*vla redskap för att glädja småbarn! Djur ska inte behöva lida för att männiksor ska ha roligt!

Vet att jag läste om det där i Min Häst (okej inte världens bästa källa, men ändå) för många år sen, och jag är till 95% säker på att det stod att hästarna inte fick några pauser. Ska se om jag har tidningen och artikeln kvar.
Sån där skit borde för övrigt undantagslöst förbjudas med omedelbar verkan.

Uuuusch vad hemskt!:eek::cry:
Kan man inte anmäla det på något sätt?

Ja, det borde verkligen förbjudas.. :(
Men det skulle väl inte vara lagligt i sverige? Eller ?
Om ett kringresande tivoli hade med sig hästar för att de skulle fungera som en karusell ?

Ja de är synd om dom.Men jag har sett mkt värre skritt carusell i usa. Med a-bponnys. De går inte göra nått deras land har andra regler.

*kl*

Tycker inte om anordningarna de sitter fast i då det är en klar säkerhetsrisk men motionen är det inte fel på, om de börjar exempelvis kl 8 till 12 så är det fyra timmars skrittande, de flesta ridlektioner i sverige är 3 st 1 timmars lektioner- dvs 3 h av både skritt trav och galopp för ridskolehästar. Dock oroar jag mig för ljudet som uppstår på tivoli- det kan inte vara trevligt. Iofs får en grand prix häst stå ut med mycket ljud också.
För övrigt ser de ut att vara i lagom hull och bra omhändertagna.

OT- den vita ponnyn var då inte den finaste jag sett på ett tag :rofl:

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Vet inte vad jag vill, är bara så jävla förbannad nu. Jag har vetat att Sverige är helt värdelösa när det gäller att straffa...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 589
Senast: BIMM
·
Övr. Katt Eftersom jag vet att det finns mycket erfarenhet av katter här på forumet gör jag ett försök med en tråd för att försöka förstå vad som...
Svar
8
· Visningar
1 970
Senast: alice
·
Hästvård För några veckor sedan kom det en ny valack till stallet, så nu är det tre valackar och mitt sto-alla i samma stora hage. Den nya har...
Svar
17
· Visningar
3 610
Senast: Pinto
·
S
Hästvård Usch, jag vet egentligen inte var jag ska börja.....har en häst som e helt galen i att trycka i sig grus, sand jord etc. Detta...
2
Svar
30
· Visningar
3 418
Senast: tello
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar