Djävulsklo

Miss Sixty

Trådstartare
Hur lång tid brukar det ta innan det börjar värka?
Hur är den smärtstillade efekten i det om man genför med Butta?

Sv: Djävulsklo

Vissa hästar svarar inte alls på dk. det tar i allmänhet lite tid innan man märker effekten, men som sagt, det är väldigt olika hur bra det funkar, på vissa är det väl så bra som butta, provade på min gammling för hans stela leder, men var inte ett dugg bättre. Kan iofs bero på att hans stelhet beror på mekaniska saker och inte smärta, men har hört från flera håll at det inte är alla som svarar på det.

Jag gav min förra häst det som en lite kur enligt råd från ET. Jag märkte skillnad på bara några dagar.....

Om man ger djävulsklo ska det väl inte värka alls?;)

Förlåt, men jag kunde inte låta bli....:o

Immer

På de hästar jag gett djävulsklo har jag märkt effekten ganska så omgående ( om man ger flytande ).

Min valack var helt ohalt 24 timmar efter första dosen med djävulsklo.
OBS! ohalt pga smärtstillningen såklart!

Jag ger maxdos (40 ml/dygn) i 8 dagar för att ge halvdos (20 ml/dag) i ytterligare 8 dagar. Är det en långtidsskadad häst eller häst med stora problem upprepas behandlingen efter 14 dagar igen.

Jag tycker Djälvulsklo ger bättre effekt på de hästar jag provat + att den är skonsammare för dem med känslig mage mot vad Buttan är!

Liknande trådar

Hästvård Köpte en häst för ett halvår sedan. Besiktigad ua vid försäljningen, ingen röntgen gjordes. Efter ett par månader uppmärksammades...
Svar
17
· Visningar
1 409
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
577
Senast: tara
·
Hästvård Min ena häst har fått en sårskada och fått Metacam utskrivet av veterinär. Hon har gått på det någon gång tidigare, och det är alltid...
2
Svar
21
· Visningar
2 528
Katthälsa Vår 17-åriga bondkatt har det senaste året börjat jama på ett väldigt ovanligt sätt. Hon utger ett mörkare och högre ljud än sina...
Svar
8
· Visningar
781

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka