Sandrahorse99
Trådstartare
Hej!
Jag håller på att titta runt och planera för framtiden om vilka distansutbildningar inom hund jag vill plugga.
Dom jag vet om är Hundteknik, Hundsteg, Royal dog Education samt att SKK har lite utbildningar.
Min tanke är att utbilda mig till hundinstruktör i flera områden, samt få så mycket utbildning och kunskap om beteende, mentalitet, etologi och avel & uppfödning som möjligt.
Även den utbildning som krävs för att driva hundpensionat mm.
Utbildningen ska för det innehålla :
• hundens beteendebehov och etologi
• problemhundar och problemhundägare
• stress hos hund
• smittspridning
• djurskyddslagstiftningen
• raskunskap
• enklare hundsjukvård
Är även intresserad av utbildningar inom friskvård hos hund.
1. Vilka fler ställen har distansutbildningar?
2. Hur ser jag att stället är tillräckligt kvalificerade och att det jag får i utbildningen faktiskt är "godkänt" så att man sen kan titulera sig som utbildad hundinstruktör t.ex.?
3. Finns det bra föreläsningar inom något av dessa områden?
4. Finns det några som ni rekommenderar eller har erfarenheter av?
Jag håller på att titta runt och planera för framtiden om vilka distansutbildningar inom hund jag vill plugga.
Dom jag vet om är Hundteknik, Hundsteg, Royal dog Education samt att SKK har lite utbildningar.
Min tanke är att utbilda mig till hundinstruktör i flera områden, samt få så mycket utbildning och kunskap om beteende, mentalitet, etologi och avel & uppfödning som möjligt.
Även den utbildning som krävs för att driva hundpensionat mm.
Utbildningen ska för det innehålla :
• hundens beteendebehov och etologi
• problemhundar och problemhundägare
• stress hos hund
• smittspridning
• djurskyddslagstiftningen
• raskunskap
• enklare hundsjukvård
Är även intresserad av utbildningar inom friskvård hos hund.
1. Vilka fler ställen har distansutbildningar?
2. Hur ser jag att stället är tillräckligt kvalificerade och att det jag får i utbildningen faktiskt är "godkänt" så att man sen kan titulera sig som utbildad hundinstruktör t.ex.?
3. Finns det bra föreläsningar inom något av dessa områden?
4. Finns det några som ni rekommenderar eller har erfarenheter av?