Diskbråck

S

Suuz

Hunden hoppade ner från soffan idag, halkade till och när hon reste sig upp tjöt hon som en stucken gris och var som förlamad på båda frambenen i ca 30 sekunder! (kändes dock som en evighet!) Sedan vinglade hon iväg och la sig och sov. Reste akut in till veterinären som rekordfort röntgade och ställde diagnos: diskbråck i nacken. Nu har hunden ordinerad strikt vila i en vecka sedan återbesök.

Men hur blir det sedan? Hur har ni gjort med era hundar med dickbråck? Speciellt äldre hundar...

Känner mig fortfarande helt chockad, min hund har varit kärnfrisk i 12 år. Hon går förvisso bra, alla reflexer finns kvar osv. Tänk, jag som fyller år idag och allt =) Fast att lägga ut 3000 spänn på 1½h var definitivt värt det!
 
Sv: Diskbråck

Hela huset är avspärrat med kompostgaller =) Hunden verkar inte ha något emot dem men hon tycker INTE om att gå med koppel på tomten...

(putt putt)
 

Liknande trådar

Hundhälsa Har en otroligt aktiv och glad tik på ett och ett halvt som var ute och sprang i blåbärsris i onsdags och då hände det som inte får...
Svar
10
· Visningar
2 044
Senast: Kakis
·
Hundhälsa Idag var vi åter hos veterinären då han den senaste veckan har börjat ställa sig på baktassarna (som en knytnäve). Så ringde vet. idag...
2
Svar
38
· Visningar
45 919
Senast: SandraM
·
Övr. Hund Viktor är som bekant 8½ månad, och en väldigt trygg, självsäker och nu i samband med könsmognaden - kaxig sak. Han har så länge jag...
Svar
2
· Visningar
1 641

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp