Direktreglering

Scilla

Trådstartare
Hur lång tid har det tagit för er att få fakturan när ni direkt reglerar på en ATG klinik eller någon annan klinik?

När jag hade min andra häst i helsingborg fick jag fakturan i handen men på ATG kliniken så verkar det som om de skickar det till försäkringsbolaget när de fakturerar dvs inte alltid direkt när man är där, stämmer detta?

Det är ju en nervös väntan det här...

Sv: Direktreglering

Jag fick också betala min del på kliniken men nuvarande häst.När jag besökte en ATG klinik med min förra häst fick jag hemskickat en faktura,jag betalade,fick därefter skicka in kopia på faktura + kvitto till mitt dåvarande försäkringsbolag,och sedan vänta på att få tillb pengar,lite omständigt,men men.

När jag varit på ATG har de aldrig velat ha betalt utan alltid skickat faktura. Även vid direktreglering så har det som varit mitt att betala kommit på faktura.

Ville bara meddela att fakturan kom idag och de ersätter allt *puh*

Det var en nervös väntan för jag hade ingen aning om hur mycket operationen skulle kosta och jag hade ju bara ett muntligt löfte från dem att min försäkring skulle täcka det har ju läst från flera av er att veterinären måste skicka in jounalen innan opertionen och det hade vi ju inte gjort.

Nu får jag ju betala självrisk på 2600 plus 10% plus all medicin och bandage (som är dyyyyrt när hästen roar sig med att ta av sig det varje dag)

Liknande trådar

Hästmänniskan hejhej, ursäkta för mycket text 🥲Jag har precis tagit studenten och ska flytta ganska långt bort i början på nästa år. Ponnyn som jag...
Svar
8
· Visningar
623
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 047
Senast: Lavinia
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Fortsättning från VGV Kids. Vi träffade en sköterska på närakuten som verkade oroad. Hon verkade inte riktigt få grepp om varför han...
Svar
12
· Visningar
2 165
Ekonomi & Juridik Hej hej Jag vill bara ha lite råd hur jag ska gå till väga i en väldigt jobbig situation som nätt och jämnt tar all energi man har...
Svar
4
· Visningar
1 863
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattbilder #10
  • Katt i påse
  • Hemlösa hundar ökar