diplomerad sadelinprovare???

Buck

Trådstartare
hur blir man det? jag har hört att det bara är en kurs på 2 veckor men när jag har letat på www. sadelmakare .org så står det att kursen inte kommer att hållas framöver :confused:.

ville först bli sadelmakare men då min ansökan om lärlings plats blev avslagen pga brist på arbets erfarenhet (varför tror dom jag ville bli lärling??) och tyckte att jag kunde gå på sadelmakeri skolan istället (på tok för långt bort där av att jag ville gå som lärling istället).
så gav jag helt enkelt upp om det :(, men då jag vill jobba med hästar utan att mocka skit hela dagarna :p så är ett jobb i hästsport butik lockande ^_^ men då är en sadelprovar utbildning ett stort + :D.

nån som vet om det finns en annan likgiltig utbildning för sadelutprovare?

Sv: diplomerad sadelinprovare???

Det har funnits två kortkurser i Sverige (2 respektive 4 dagar) . Sadelmakarnas branchorganisation samt nordiska sadelmakarkåren har haft dom.
Sadelutprovning ingår även i vissa fysioterapiutbildningar. Fördelen med dom är att man då har stor kunskap om hästens anatomi i botten.

Somliga åker över till England för att gå kurser där, det kan vara ett alternativ.
Vissa sadelmärken har även egna utbildningar, men då kan man behöva vara anställd av butiken vid ansökningstillfället.

okej tack så mycket, men har inte hittat några kontakt uppgifter om nordiska sadelmakarkåren :/. ska se om det finns några ev kortare utbildningar i england, det ligger lite väl långt bort för en kurs på flera veckor :).

SBO(sadelmakarnas branchorganisation) har bara kurser i sadelinpassning för utbildade sadelmakare.

Nordiska sadelmakarkåren är lite "hemliga" av sig och har inte någon direkt hemsida där man kan få mer information. Mitt tips är att höra av dig till Peter Winslow som är aktiv där. Han vet nog mer om deras eventuella kursutbud.

Liknande trådar

Skola & Jobb Satt just och tittade på antagningsstatistik från Högskoleverket på olika utbildningar. (Även historiska antagningar). Kan börja med...
Svar
6
· Visningar
1 560
Senast: Happimess
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Oseriös avel 2023
  • Barmarksdrag/canicross