Dionysos och De Niro?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Loviza
  • Startdatum Startdatum
L

Loviza

Någon som har avkommor eller vet lite om dessa hingstar?
storlek på avkommorna? temperament? ridbarhet?
Kommer ev att betäcka mitt d-day sto med dionysos.
vore kul att få andras synpunkter! :)

Sv: Dionysos och De Niro?

Tänkte precis gå in och föreslå Dionysos...i din andra tråd.

Eftersom du då får in Donnerhall som linjeavel i rätt led...samt att du då får in Rubenstein samt en rejäl skvätt fullblod.

Bägge hingstarna finns ju att läsa mer om på hingsthållarens/importörens hemsida.

Donnerhall som linjeavel i rätt led - hur tänker du då, berätta...

Hälsningar Helen

Varför inte Danzas? Jag har ett stoföl efter honom som jag är mkt nöjd med. Jag föll för hans grymma trav med otroligt tryck bak förra året. Sedan har han ju gjort ett bra tyskt bruksprov med höga poäng på ridbarhet och temprament.

Min lilla tjej är efter Danzas-dragon-** mamman är 163cm och denna tjej kommer ialla fall bli större, eller mer långbent :D

Danzas hade också varit intressant, men enl hingsthållaren finns han inte tillgänglig i år. tror han skulle tävlas i tyskland. Det står dock fel i deras katalog och på deras hemsida...den gick i tryckning innan detta var bestämt. (hemsidan borde dock kunna ändras tycker man)

Weltmeyer (som han har i 2:a led) har ju vad jag vet lämnat ett mkt bra temperament till sina avkommor...rätta mig om jag har fel.

Vore kul att se en bild på din fölunge :)

Ursäkta mej-alldeles fel blev det!

Jag hade för mej att D-day var en Donnerhall son men det är ju fel...Donnershwee är han ju efter.Så det är inte alls linjeavel i rätt led.

Med linjeavel i rätt led menar jag när namnet återkommer i exakt samma led på fölets härstamning.

Danone är ju en fin hingst!! Har en ettårig efter honom, och då får man både De Niro- Weltmeyer & Bolero med i stammen!!!

Det jag har sett av Dionysos gör att jag skulle välja honom any day.

Var o provred en De Niro avkomma igår, ett fyra årigt sto. Hon var vacker, högrest o ädel. Något lång i kroppen. Goda gångarter men ej jättestora. Visades även hoppad där hon var klok, hade bra benteknik men dålig ryggvärkan. En Häst med väldigt mycket energi, men inte dum. Jag vet inget om mamman o mördernet kan ju gett en hel del av både de bättre o sämre kvaliteerna, men det var iallafall en väldigt ädel häst med utstrålning.

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 058
Senast: Piaff
·
Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
842
Senast: Freazer
·
Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 622
Senast: Mabuse
·
Avel Går i valet och kvalet om avelsstoet ska betäckas efter att årets föl har fötts, eller om hon ska få gå tom ett år. Rent ekonomiskt är...
Svar
5
· Visningar
940
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka