Digitalkamera - Olymus

• IT & mobiler
  • Trådstartare Trådstartare popeye
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 1 279
P

popeye

Har en gammal digitalkamera som min pojkvän satt och pillade med, han lyckades ställa om ljuskänsligheten så nu blir alla foton ljusgröna när man fotar utomhus. Dessvärre har jag inte kvar manualen så jag vet inte hur jag ska ställa tillbaka den. Är det någon som har en olympuskamera som skulle vilja ge en hjälpande hand? Även om det inte är samma modell så kan ju "systemet" runt ikring vara lika. Jag har en c-900 zoom

ingen som vet något? Försökte hitta manualen på internet men tyvärr hittade jag den inte..

Er du sikker på at du har kommet borti en innstilling? Har selv et eldre Kodak-kamera. Har av og til problemer med at det blir rosa og lilla streker på bildene om det er veldig mye sol. For meg virker dette som "slitasje", men det skjer ikke bestandig.

Uannsett.. Kjenner ikke Olympus. Men kan du på en meny velge å gå tilbake til standard/default innstillinger? Isåfall prøv det.. Ellers bør du ta kontakt med forhandler. Kanskje de vet hva det er og kan hjelpe deg med å stille kameraet tilbake. Evnt kan si at det er en "slitasjefeil" dersom det er tilfelle.

Kan det vara vitbalansen som ändrats? Vet inte om det skulle lösa problemet men prova kan du ju alltid!
På min kamera, en Olympus C-860L öppnar jag luckan, trycker på menyknappen på ovansidan och bläddrar mig fram till en ruta där det står WB. Tryck med +/- knapparna tills den står på AUTO och sen OK. Så har jag det på min i alla fall och det ska påverka färgåtergivningen. Hoppas det löser problemet, men din kamera kan ju vara mer avancerad än min som är ca 2-3 år och fortfarande tar fina bilder.
Hälsar lianda :-)

Liknande trådar

S
IT & mobiler ISO: Iso är kortfattat hur ljuskänslig sensorn ställs in att vara (Filmen på analoga kameror). Desto högre iso tal desto mer ljus... 2
Svar
29
· Visningar
4 898
Senast: Mitra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka