Detta med mat...

Spiteful Spirit

Trådstartare
Våra katter har oftast fått mjaus tetramat, men de är dåliga på att äta och jag har lessnat på att tvingas slänga typ hälften av varje förpackning. Har nu gett dem sheba i ett par veckor - där går all mat åt och jag tycker mig även märka en minskning av antalet spyor mot när de åt mjau. Hur bra är sheba och andra såna här småportioner, typ kitekat, pussi osv? Om man ser till innehållet. Jag är inte så haj på kattmat, vet inte vad de behöver och inte...

Sv: Detta med mat...

Jag vet inte vad sheba innehåller men jag funderar lite på hur du ger maten? Portionsmat är ju oftast rumstempererad när man ger den. Det kanske är det dina katter är kinkiga med? Att dom inte vill ha kylskåpskall mat? Du kan ju testa att ge mindre portioner och värma kylskåpskall mat i micron några sekunder så den blir lite tempererad..

Jag ger torrfoder. Det blir inte dåligt om den inte äts upp på direkten. Men man får nog ändå hitta ett som passar kattorna i smaken.. ;)

Där kan du ha en poäng. Men iofs brukar de äta så fort jag serverat mat = kylskåpskall. Blir ju lika med sheba och de där portionspåsarna (som jag dock inte hunnit testa på dem än), för de har jag också i kylen. Men jag ska ha det du skrivit i åtanke.

Visst får de torrfoder. Ena katten föredrar det framför blötmat. Men jag vill inte att de bara ska äta det, utan ser till att det finns mat av båda sorterna.

Liknande trådar

Katthälsa Hur gör ni för att få det att gå ihop? Just nu äter mina katter Applaws torrfoder samt varsin påse Pussi blötmat. Katt1. Dricker...
Svar
9
· Visningar
2 330
Övr. Katt Sista augusti tog jag emot en omplaceringskatt. En Helig Birma på snart 8 år. Hon har FORL och har fått dra ut en del tänder så hon...
2 3
Svar
53
· Visningar
20 363
Katthälsa Jag hämtade hem en vuxen hittekatt från ett katthem förra veckan :love:. Där serverades Friskies torrfoder och lite blötmat morgon och...
Svar
3
· Visningar
1 052
Senast: Whirlie
·
Övr. Katt Nu har hon bott här i en månad och visar inga tecken på att bättra sitt beteende, så nu ber jag er om råd. Jag har en 16-17 veckor...
Svar
17
· Visningar
6 978
Senast: Zarro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama