dethär med muskler..

K

knasenknas

hur snabbt sätter hästen muskler? är det någon som kan visa en bild på en bra musklad hästoch beskriva lite var musklerna sitter m.m, jag är så himla dålig på att se vart dom "fina" musklerna sitter och så...om det är någon som skulle vilja förklara lite för mig går det bra att pm:a mig :banana:

Sv: dethär med muskler..

Harry
Min kille är väl inget direkt muskelpaket men det är otroligt hur snabbt dom sätter muskler!
När han for på inridning var hela han platt och hård, när han kom hem 4v senare så var hela han musklad, förr trodde jag inte att han kunde få spec stora muskler men uppenbarligen var det felaktig träning som stoppade muskeltillväxten.

Han tränas hela tiden på att jobba under sig och att använda rumpan och det bygger otroliga muskler på honom...

Här är en direktlänk till en bild på hans lår, MUMS :love: Låren

Senast ändrad av en moderator:

Jag jobbar honom alltid i trav, han måste hela tiden gå i rätt form och lägga tyngden på bakändan.
Han får absolut inte lägga tyngden på framändan eller lyfta upp huvudet så att han tappar ryggen...

På sid2 på min länk i förra inlägget så finns det bilder när jag rider honom, det är lättare att se hur jag menar att han ska jobba när man ser bilderna....

Vi har nu även börjat jobba med samlingar, han får trava så sakta som om han skrittar. Det syns på honom att han tycker att det är riktigt tungt, men han kämpar på ändå.

Jag kan erkänna att jag aldrig jobbat så mycket med någon häst som jag jobbar nu när jag rider western... Det är aldrig en lugn stund utan jag måste hela tiden se till att han jobbar rätt, vilket ibland kan vara lite knivigt....

Mycket fint arbete måste jag säga, inte ofta man ser det!=)

Det har jag den underbara kvinnan som red in Harry att tacka för :D
Det var hon som lärde mig hur man rider istället för att åka med :love:

Måste bara lägga in en bild på Harrys lår!

Här ser man ganska bra hur fort dom bygger muskler (tyvärr ej exakt samma vinkel men man ser riktigt bra ändå).

På 4 mån har han utvecklat en jätte läcker "bulle" på utsidan av knäet + att hela benet blivit grövre :love:

Muskler

Din häst är otroligt fin! Gillar honom jättemycket, typ, modell, och vilka muskler! Lust o komma hit o lära mig rida ? ;) :D Grym häst!!!! :love:

Din häst är ju riktigt snygg han också!!!

Liknande trådar

Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
600
Senast: tara
·
Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 321
Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
852
Senast: Fiorano
·
R
Kropp & Själ Först så vill jag på peka att dethär är känsliga ämnen så ni kan ju tänka på det både om ni ska läsa det och hur ni svarar ifall ni vill...
2
Svar
32
· Visningar
2 455
Senast: Amha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar