Det som kommer in...

_saga_

Trådstartare
måste komma ut...
Det här har jag tänkt på ett tag, men jag hittar ingen bra sida varken på nätet eller i böcker jag har.
Vad är inom ramen för normal avförings och urinavgång/dygn?
Min katt bajsar en gång per dygn, kissar mellan 1-3 gånger, oftare en gång än fler.

Så hur ofta gör era katter ovantstående per dygn?

Sv: Det som kommer in...

Mina två grabbar bajsar 1-2 gånger/dygn, tror det beror lite på om de ätit mest torrfoder eller mest blötmat.
De kissar 2-3 gånger/dygn.

De två killarna här hemma
bajsar 1 gång och kissar 2-4 ggr beroende om de ätit mest torrfoder eller fisk

Mina två damer bajsar oftast 1 gång per dag,
Kissning ligger väl också runt 2-3 gånger.
Men just nu när ena damen är gravid i sista veckan så bajsar hon nog 4 gånger per dag för hon äter ju så hemskt mycket :d ;)

oj, det har jag ingen riktig koll på!
har två katter och de bajsar nog 1-2 gånger var (väldigt fina i avföringen) och kissar ett par gånger.
lillkatten tror jag gillar att gå på låda för att det är roligt :p så fort jag har rensat lådan för dagen så kommer hon som ett skott även fast hon precis varit på lådan :D

Liknande trådar

Katthälsa Hoppas på tips, tankar och idéer. Uppgiven då vår ena katt inte har synts till sedan natten till den 19e oktober :( Hon är en katt som...
2
Svar
34
· Visningar
2 419
Senast: Keb71
·
Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
581
Senast: Svartkatt
·
Katthälsa Har haft min katt i snart två månader och hon har haft lite problem med magen sen ett tag. När hon flyttade hit från katthemmet va hon...
Svar
14
· Visningar
1 474
Senast: Hazel
·
Katthälsa Hej, Vi har en 10-månaders katt som sista två månaderna ungefär har börjat kräkas lite mer regelbundet och vi har svårt att klura ut...
Svar
12
· Visningar
1 584
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama