Det smittar, alltså, att inte kunna säga nej..

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare Ina79
  • Startdatum Startdatum
I

Ina79

Jag som länge letat efter en ganska stor häst, sto eller valack, med 100 000+ på kontot, gärna en nordis att ha till bla. monte´. Nu står här hemma en ostartad fyraårig hingst, liten, oinriden och ganska mager. :smirk:
Jösses säger jag bara, men jag kunde inte motstå honom och till det priset var det väl bara att betala och vara glad. Jag hade sett honom i provlopp i sommras och då var han strålande, vann på en 17-tid, sen blev han ofräsch och sprutad och har nu bara stått i minst en månad. Ägarna gick i konkurs och tränaren har låtit honom stå i väntan på pengar, men igår så blev det så att han såldes, till mig! :love: Ska gå ut och ta bilder sen när barnen sover, han är efter Baron Karsk, visst är det någon av er här som har en häst efter honom?

Sv: Det smittar, alltså, att inte kunna säga nej..

Baronen och Den Vackra ha "samma" blod :bow:
Annars är dom väl kända för att vara lite skarpa och t om lite vrånga ??

Aha...jag har inte kollat upp stammen alls, men det verkar ju bra då! Fick telefon igår ute i stallet och köpte hästen, hoppades på det bästa och när vi sen åkte ner och hämtade honom så var det bara "kärlek"! Han är jättesnäll och inte det minsta hingstig, lastade ur honom på plan och de andra pållarna stog och kikade ut, han bara tittade på dem och frustade lite, inte ett skrik trots att en plötsligt brunstig bella vände röven till. Enligt tjejerna i stallet där nere så var han den snällaste de hade och de skulle sakna honom.
Nä, det var meningen att han skulle hit, därför har alla andra potentiella köp inte blivit av, visst måste det vara så??
Nu ska här fodras, kastreras och ridas in!! :)

Ja, jag tror absolut på "ödet".....vissa saker som händer är bara meningen

Lycka till !!!!

Ja, det är märkligt hur det blir ibland.... :smirk:

Senast ändrad av en moderator:

Hoppas det ska gå bra med "kungen" och vi får tro på att det var ödet, som bestämde att han skulle vara hos dej ;)

Grattis, nu har du en kung på gården !

Men hej på dig, törs du visa dig här! :)

Tack alla!
Han verkar iaf. trivas bra trots att han är ensam, äter som två hästar och dricker ofantliga mängder med vatten! Antar att det är hinken som gör det.

Det kommer bli kalas! :) Han ser fin ut, men måste kanske äta upp sig lite?! :) Men det verkar han ju inte säga nej till. :D

Hoppas det går jättebra! Kul att han gått så bra i provloppen i somras. :)

Lycka till!! :bump: :banana: :bump:

Tack, ja,mat behöver han verkligen, står på fri tillgång på hö och det är ju inget han är van, han äter och äter. "Bäst att passa på medans det finns", men han lär sig snart att det aldrig tar slut. Imorgon ska vi ner till Equterapeuten om hon har tid, han är makalöst spänd i bakpartiet och jag tror att det finns en del annat att justera, bla. i bäckenet. Ska även beställa tid för kastration så fort som möjligt. Sen är det väl träning och kanske debut till våren får vi hoppas.

Åh vad spännande med debut till våren!! :bump: :banana: :bump:
Då får du lova att du säger till när det är dags, så vi kan hålla alla våra tummar, hovar och tassar som vi har! :)

Undrar vad equiterapeuten säger. Vad kul det vore om han blev av med stelheten och sedan bara kunna träna på. :)

Baron Karsk har ju lämnat min gamle favorit Equalizer. Fast den blev väl skadad tror jag och slutade tävla eller något sådant. Han var riktigt bra i alla fall.

Äger andel i en Baron karsk avkomma som jag hoppas på!
Så vi håller tummarna åt varandra, fast jag vill helst sälja min andel...

Ge honom lite tid, och det finns magrare hästar, var inte orolig. Hästar i träning som blir skadade går extremt fort ner vikt vid konvalecens!

/cj

Om dom går ner i vikt är väldigt individuellt....det flesta gör INTE det...de som gör det är oftast opererade och därmed sövda.....har man bara ett bra hö och ger fri tillgång så brukar det inte hända så mycket....

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Evolve
  • Atletix
  • Vi som letar häst II

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka