Det här med videobloggar

LindgrenV

Trådstartare
Vad gör att du uppskattar en videoblogg?
Vad är avgörande för dig om du börjar följa en videobloggare?
Vad vill du se?
Andra tankar?

Jag har ju ca fem kameror hemma, varav en GoPro och en rätt skarp Canon-filmkamera. Funderar på att ta mig in i videobloggvärlden, men känner att jag behöver analysera marknaden lite. De bloggare jag följer är i princip Clara Henry och Daniel Norberg. Jag förstår inte alls hajpen med Hauls och sådant skumt (jag kanske är för stenålder?). Vad gör en videobloggare unik och uppskattad i dina ögon?

Help me!

Och den som tolkar detta som reklam kan ju gå och sätta sig på en älgbajsad sten i skogen för jag har inte ens en videobloggskanal än.

Jag tittar inte jätteofta på videobloggar men ofta tycker jag att de är alldeles för skitnödigt forcerade när de försöker vara roliga. DET SKA VARA SÅ HYSTERISKT TOKIGT HELA TIDEN och man bara ruttnar.

@niphredil Jag håller verkligen med! Personer som är väldigt utstuderat "nu ska jag vara ASROLIG" blir oftast pga detta skittrökiga.

Dock älskar jag Karins Konstgrepps "Livscoach Grisejente" på instagram då de klippen är allmänt orimliga och korta. Gillar korta videos. Och gillar Karins Konstgrepp så väldigt mycket.

Jag tittar inte jätteofta på videobloggar men ofta tycker jag att de är alldeles för skitnödigt forcerade när de försöker vara roliga. DET SKA VARA SÅ HYSTERISKT TOKIGT HELA TIDEN och man bara ruttnar.

Så, vad är en bra grej att tänka på för att inte vara skitnödigt o-rolig då? Göra moderna tappningar på Bee Gee's Stayin alive?

@LindgrenV Det går ju inte riktigt att svara på sådär. Varför känns vissa forcerade och jobbiga och andra genuint roliga och bra? Det handlar ju mest om känsla och hur bra personen är på det den gör. Jag tänker att en bra grej är om folk är roliga av sig själva och inte försöker för hårt, inte går in i det så som Stalone sa - och tänker "NU ska jag vara så himla rolig!". Det blir bara tillgjort då, inte avslappnat och kul.

@LindgrenV Det går ju inte riktigt att svara på sådär. Varför känns vissa forcerade och jobbiga och andra genuint roliga och bra? Det handlar ju mest om känsla och hur bra personen är på det den gör. Jag tänker att en bra grej är om folk är roliga av sig själva och inte försöker för hårt, inte går in i det så som Stalone sa - och tänker "NU ska jag vara så himla rolig!". Det blir bara tillgjort då, inte avslappnat och kul.

Ja men då hänger jag med lite mer. Med första inlägget kändes det hela lite "oh holy crap alla videobloggare suger för de försöker för mycket och då blir det bara bajs av allt". Men då handlar det ju snarare om hur avslappnad och naturlig man klarar av att vara framför kameran. Dvs inte obviously uppstoppat videobloggande med manusskrivna skämt.

@LindgrenV Jag försökte bara svara på frågan; en grej som jag ofta känner när jag tittar på videobloggar.

Och njae, jag tror inte att de jag tittat på haft manus faktiskt. Det är mer känslan i hur hur de verkar så tillgjorda liksom. Lite ansträngda typ.

Jag skulle inte säga att saker blir bajs men det blir ju inte kul om det känns forcerat. Det är allt.

Jag gillar ju folk som har special intresse och snackar om detta intresse delar kunskap utan vara elitisk. Kanske besvarar frågor och liknande.

Vad intresset är spelar inte så stor roll =)

@LindgrenV Jag försökte bara svara på frågan; en grej som jag ofta känner när jag tittar på videobloggar.

Och njae, jag tror inte att de jag tittat på haft manus faktiskt. Det är mer känslan i hur hur de verkar så tillgjorda liksom. Lite ansträngda typ.

Jag skulle inte säga att saker blir bajs men det blir ju inte kul om det känns forcerat. Det är allt.

Precis så jag menade alltså, med annat ordval ;) :D

jag följer en hel MASSA videobloggare på youtube. jag gillar när det känns som att man verkligen får lära känna den man följer (självklart inte alla detaljer om allt). några av de videobloggkanaler jag följer är MoreZoella, Ellie and Jared, CTFxC, EverydayJim, Tanya Burr, PointlessBlogTV. det ska kännas äkta också, inget forcerat/spelat för att tillfredsställa den som tittar, det lyser igenom!

@niphredil Jag håller verkligen med! Personer som är väldigt utstuderat "nu ska jag vara ASROLIG" blir oftast pga detta skittrökiga.

Dock älskar jag Karins Konstgrepps "Livscoach Grisejente" på instagram då de klippen är allmänt orimliga och korta. Gillar korta videos. Och gillar Karins Konstgrepp så väldigt mycket.
Alltså, Livscoach Grisejente är ju bara bäst!:love:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka