Det här med överben....

Harbor

Trådstartare
Hurdana behandlingsmetoder har man nu förtiden? Kan de minska och plötsligt bara försvinna? Eller slutar de bara besvära när de inte är "aktiva" mer?

Sv: Det här med överben....

Det där har jag också funderat på. Jag har en häst med överben som var aktivt länge som inte sitter helt bra. Nu verkar det ha slutat vara aktivitet och jag har valt att hålla henne på bete och i vila ett tag till. Stallägaren är duktig, erfaren och välkänd i "mina" kretsar, duktig med anatomi etc också. Hon säger vila för att det inte ska skava mot saker det inte ska beröra för att undvika en seriös skada men så vitt jag förstår kan det minska av sig själv men jag har faktiskt glömt att fråga :o det har liksom inte blivit av då jag bara väntat in att det ska sluta vara aktivitet så det är frågan om nästa steg är att bränna (?) bort den eller om det läker av sig självt.

Liknande trådar

Foder & Strö Hur ser det ut hos er på höfronten? Nordvästra Skåne inte lika illa som i fjol men det har ändå varit ganska lång torka nu i maj när man...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
6 240
Hästvård Jag har fått lära mig att hästen ska vara ren och torr innan klippning, dvs. ren som duschad med schampo. Detta för att få en jämn och...
2
Svar
28
· Visningar
1 864
Senast: Ketrawzc
·
Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
697
Senast: Svartkatt
·
Hästvård Hej! Har ett fullblod som får småsår lite då och då. Vissa sår läker men andra sår får som stenhårda skorpor som inte ramlar av som de...
Svar
6
· Visningar
1 057
Senast: Fazeem
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Jag kunde köpa en hund
  • Uppdateringstråd 31