Det här har möjlighet blir riktigt, riktigt bra

Status
Stängd för vidare inlägg.
Dottern var och provred en häst igår. Tanken är att han ska bli vår på foder ett halvår eller tills ägaren blir frisk och sedan att vi eventuellt delar 50/50 sen.

Det var kanska mycket "han är snäll, men..." och förvarningar om att han kunde testa nya ryttare, vara lite seg mm. Ville vi att hon skulle rida först fast läkarna säger nej (fick hon inte för oss :crazy:).

Herrejösses, det klickade på en gång mellan dottern och hästen. Från första skrittsteget, och vilket steg sen :love:
Här har vi en häst som ridits sporadiskt i en månads tid och går som en klocka.
Om hennes nuvarande medryttarhäst stått tre dar, är det bara till att börja om från noll. Vilken skillnad på häst.

Hon ska provida två ggr till nästa vecka, varav en hoppning. Sen föreslog jag att han står kvar i nuvarande stall över sommaren och dottern är mer medryttare än fodervärd, så tar vi över honom i höst. Om det är så att ägaren och vi trivs med varandra och hästen.

Men som sagt det såg riktigt lovande ut :idea:
(Det är jag som fotat med dotterns kamera, den är ju helt manuell och jag väldigt ovan så ha överseende)

mrk2363_copy_4ff5f19ce087c328e5001fc2.jpg

mrk2385_copy_4ff5f1a29606ee3974001889.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Min dotter har en medryttarhäst, en 13 årig ridtravare som varit enbart ridhäst i ca 9 år. Första gången hon provred honom gick det...
Svar
0
· Visningar
464
Senast: cewe
·
S
Hästmänniskan Detta kan bli långt, men jag måste få gnälla av mig lite, förlåt på förhand. Om ni inte orkar läsa allt kan ni skrolla till slutet så...
Svar
13
· Visningar
2 559
Senast: Tinuri
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama