Det gick inte så bra

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vi hade en vikarie på ridlektionen idag, en ung tjej som blev klubbmästare förra året och numera tävlar den ena ridlärarens häst. Jag red fuxen idag igen, men denna gång var det med bett och inte hackamore som jag är van att rida honom med.

Det gick inte alls bra tyckte jag. Det var svårt att få stöd på högertygeln så styrseln blev inte riktigt vad jag önskade. Vi red en del skänkelvikningar idag på på förlängda hörnlinjen. Vi började i vänster varv som kändes rätt okej, höger varv var svårare. Men jag lyckades i alla fall få till en så pass bra väg att jag kom ut på fyrkantspåret där jag skulle i båda varven så något rätt måste jag ha gjort. Men nah... rent generellt kändes lektionen lite blaha-blaha...

Men som jag kommit fram till - anledningen till att ha motgångar är för att man ska bli glad när man får framgångar. Om man bara glider fram på en räkmacka tror jag inte man uppskattar det lika mycket.

I övermorgon är det dags för kombinationstävlingen. Det ska bli kul även om mitt självförtroende fick sig en knäpp på näsan idag. Jag får väl gå in med inställningen att ha "a good time" på banan så får jag se var det landar.

Jag hoppas också att det blir möjligt att provrida hyresvärdens häst i helgen. Förra helgen blev det inte av för hon fick för mycket att göra så det hanns inte med.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

L
  • Artikel Artikel
Dagbok Igår så var mamma och pappa och min valp här ❤️ Och det gick faktist ganska bra och valpen och M kom mycket mera överens denhär gången...
Svar
5
· Visningar
910
Senast: Blyger
·
  • Artikel Artikel
Dagbok 28. juni.... Telefon från Rehabiliteringsscentret Vintersol på Teneriffa... "Du fick mejl från oss igår, kan du läsa igenom och svara...
Svar
5
· Visningar
1 052
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Idag var det sista gången hos psykologen före hennes semester. Kontakten ska återupptas i augusti när hon kommer tillbaka. Det är klart...
Svar
0
· Visningar
755
Senast: Magiana
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Idag hade jag en tid hos tandläkaren, så jag tyckte lite synd om mig som skulle dit så jag tröstshoppade en ridlektion på ridskolan där...
Svar
1
· Visningar
937
Senast: Kilauea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama