Det går så fort med valp!

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare anja23
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 9
  • Visningar Visningar 832
A

anja23

Från att ha varit ett litet monster har nu vår lilla tjej blivit väldigt duktig!
På bara några veckor.

Jag måste bara skryta lite:p

• Hon går mycket finare i kopplet
  • Så gott som rumsren
  • Ligger snällt och sover hela nätterna
  • Sover största delen av dagen (jag kan plugga i god ro :D)
  • Slutat bita på väggarna, och äta blomjord!
  • Tycker det är superkul med klickerträningen
  • Går och lägger sig i sin säng och sover då vi ensamhetstränar
  • Tar massor med kontakt, tittar i ögonen då hon vill något
Hon kommer kanske inte vara hopplösast på valpkursen vi börjar om en månad ändå! :laugh:

Sv: Det går så fort med valp!

Var lugn, det går över när hon kommer upp i "tonåren". ;) :D

Den valptid du har nu är den bästa, så njut av den.

Haha ja jag misstänker också det :p

Men då ska jag tänka tillbaka på den här tiden!

Det som är lite roligt(?) med en retrievervalp (har bara haft vallhundar förut) är att det inte GÅR att ha städat hemma. Hon bär på skor, kläder, filtar, soffkuddar m.m. och lägger allt i en enda röra på golvet. :grin:

Det är väldigt lätt att skylla på henne då pedantiska svärmor kommer och förfasar sig :angel:

Uppmuntra henne att komma till dig med grejorna istället (även om det blir en himla massa prylar). Då har du en bra grund att stå på om du vill köra apportering längre fram samt i vardagslydnaden.

Hur gammal är valpen?
I vilken del av landet bor du som har valp kurs så sent på året? LYX!
Här nere började sista kursen i början på oktober och sen börjar ingen förän till våren igen. Så i vår får vi gå nybörjar kurs, våran valp är för ung, blir 4mån om drygt 1vecka.

Hon är 14 veckor.
Jag bor i Umeå, alltså långt uppe! Men här finns både privata istruktörer och brukshundsklubben som har kurser på vintern. Teorin och vissa övningar kommer att ske inomhus. Det finns ridhus och saluhallar man kan låna här :)

Vad roligt när det går bra :laugh:
Vår unghund är vidrig nu :angel: Längtar tillbaka när hon var söt och snäll :cool:

Ja vi har flera ridhus här med, jag förstår inte varför man inte hyr in sig där. Agillityn flyttar ju in där på vintern. Man vill helt enkelt inte sattsa på valparna här nere. :(

Uppmuntra henne att komma till dig med grejorna istället (även om det blir en himla massa prylar). Då har du en bra grund att stå på om du vill köra apportering längre fram samt i vardagslydnaden.

Håller med.

Jag uppmuntrar alla valpar oavsett ras, då blir det "roligt" att visa matte/husse saker man hittar istället för det omvända ( åh kulgrej nu gömmer jag mig )

Liknande trådar

Hundhälsa V är en kastrerad risenschanuzerhane. Jag har haft honom sen han var 6 månader. Han har alltid varit en energisk hund och ganska "hård i...
Svar
19
· Visningar
5 116
Övr. Hund Tänkte berätta hur det går med vår nya hund. Vi fick en 4-årig amrishane som omplacering för ca 6 veckor sedan. Den tragiska...
Svar
8
· Visningar
2 227
Senast: mandalaki
·
Övr. Hund När jag var valp, underhöll jag dig med mina egenheter och fick dig att skratta. Du kallade mig ”ditt barn”, och oavsett antalet skor...
Svar
6
· Visningar
1 084
Senast: littL flower
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka