Det går att lära gamla hundar sitta..

movi

Trådstartare
I dag är jag stolt:)!
Övertog för drygt 1 år sen min tik,min gamla uppfödare jag haft i dryga 20 år ringde mig,hon visste att jag tagit bort min gamla hund,frågade om jag var intresserad av en 5årig tik,och ja,jag var långtidssjukskriven och sysslolös så jag nappade! En kanontrevlig och lugn tik! :love:
Men det tog inte lång tid förrän jag låg i backen,hon hade sett en katt:eek:,samma sak vid möte av andra hundar:devil:,jagade allt vilt på 4 ben i skogen,stog som tjuren ferdinand och luktade,sket i att jag ropade på henne..Vilket hon har slutat med,upptäckte att jag ej väntade på henne,utan bara gick..:o
Vi har tränat och tränat:banana:,och har sen en tid sett mycket bra resultat! Bryr sig varken om hundar eller katter eller vilt vare sig hon är kopplad el lös,svårast har varit harar:crazy:,men idag i skogen så kom det en hare..Vovven stannade upp,tittade på mig,och jag sa bara nej!Hon stog kvar och haren hoppade vidare!
Då blir man en stolt hundägare!:)
http://www.pixbox.se/pic_show_id14712983.html

Sv: Det går att lära gamla hundar sitta..

Grattis :bump:

Visst går det, men det krävs ju "lite" jobb :crazy: Belöningen = känslan när man fått till det är dock oslagbar :love:

Så återigen GRATTIS till väl utfört arbete :bump:

Sv: Det går att lära gamla hundar sitta..

Dags att skippa myten eller uttrycket "att man inte kan lära gamla hundar sitta". Visst 17 går det, har aldrig haft problem med det. Men som sagt, det tar bara lite längre tid.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Leksak som belöning
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Tillbaka