Skapar en egen tråd för detta eftersom det sannolikt är någon annan i framtiden som kommer ha samma problem. Vi målar om lägenheten och det är ett rum som inte ger med sig. Vi målade två lager på lördagen, visserligen rätt tunna lager och eftersom det var lite mörkare på kvällen så såg vi inte att det inte täckte riktigt. På söndagen märkte vi att det var randigt och att färgen under lös igenom på flera ställen. Vi gick upp till färgaffären och skulle köpa en ny burk men de hade slut på just den produkten. Säljaren gav oss en annan produkt, samma märke, samma färg och samma grad av blank/matt och sa att det är en lite dyrare produkt men vi kan få den för samma pris eftersom vi redan köpt så mycket hos dem. Han intygade att det skulle bli precis likadant. Vi målar då på två tjockare lager, rollar från golv till tak och försöker göra övergångarna så snygga som möjligt. Nu är det täckt på så vis att ingenting från färgen innan lyser igenom, men det är ändå randigt. Inte om man tittar framifrån, då ser det supersnyggt ut, men tittar man från sidan ser man att det är ränder. Jag hade kanske inte lagt all tid i världen på detta om det inte var just denna vinkel man ser väggen i.. oftast Från hall, matbord, kök osv. Väldigt störigt.
Vad gör vi nu? Köper mer färg och målar igen? Hur vet vi att det inte blir randigt igen? Det är 4 lager nu och jag tycker vi målar både rakt och noggrant. Blir tokig! Går det att rädda eller måste allt göras om?
Vad gör vi nu? Köper mer färg och målar igen? Hur vet vi att det inte blir randigt igen? Det är 4 lager nu och jag tycker vi målar både rakt och noggrant. Blir tokig! Går det att rädda eller måste allt göras om?