Det är svårt att rida - ideal o verklighet

true_blue

Trådstartare
Ideal och verklighet.

Olika system som krockar - läs artikeln på Epona:

http://epona.tv/dk/nyheder/vis/artik...r-4/?tx_ttnews[backPid]=285&cHash=5e590691f9

Mycket tänkvärt. Visserligen på danska, men det går att läsa om man försöker.

Akademikerna (Akademikerna = forskarna som deltar i ISES-konferensen ) ser saker som de andra inte ser, men också visas saker som inte är vad man vill se enligt sina egna uttalanden.

Att ridning är svårt är verkligen sant! /T_B

Sv: Det är svårt att rida - ideal o verklighet

Ja här ser man ju att VD inte är föreligt med utbildningsskalan

Jag har fått en bibba ridsport med posten av en väninna

Var och varannan bild visar en hopkrullad häst

jag är så less på ridsporten

varför skall allting vara lätt????

tycker att nuförtiden dom flesta vill ej lägga tillräckligt tidpå grunderna, sitsen, sitsen och en gång till sitsen...helst som i Wien första 2 år utan stigbyglar.

dom flesta av mina elever som prsentera sig som avancerade ryttare klarar inte av att rida lätt i trav mera än 50 meter, det tar dom up till 6 månader att klara en 50 minuters lektion utan stigbyglar.

aven innom dressyr siter domflesta på rumpam (stolsits) och luttar sig bakåt. Skaffar en Harley istället...

det trista är att vissa gurus propagerer detta som bra ridning.....

Om man eller damen besvär sig att läsa de la Gueriniere fattar man att dom flesta red rätt så illa redan på 16hundra talet....

Ja det är svårt!!

Epona hade några andra inressanta saker om bla muskler och magmuskler tex men det mesta måste man ju vara medlem för att se.

Hade varit intressant att höra några av diskussionerna.

KL

Har tillbringat eftermiddagen pa hastavdelningen pa en av de storsta bokhandlarna har i Paris, oj vad mycket bocker jag skulle vilja ha!

For manga bocker-for lite pengar...:angel:

Iaf, har finns det "Hasten for dummies" och "Ridning for dummies", kanske nat att oversatta och ta hem? :rofl:

Ja här ser man ju att VD inte är föreligt med utbildningsskalan

Jag har fått en bibba ridsport med posten av en väninna

Var och varannan bild visar en hopkrullad häst

jag är så less på ridsporten

Jag tycker mest det visar HUR svårt det är att rida enligt utbildningsskalan och HUR svårt det är att faktiskt komma förbi dom 3 första stegen... Så svårt att tex Anky väljer att lära in hästen trix för piaff och passage istället för att låta det komma naturligt. Inte för att hon inte kan men utan för att det går fortare hennes väg...

Jag tycker mest det visar HUR svårt det är att rida enligt utbildningsskalan och HUR svårt det är att faktiskt komma förbi dom 3 första stegen... Så svårt att tex Anky väljer att lära in hästen trix för piaff och passage istället för att låta det komma naturligt. Inte för att hon inte kan men utan för att det går fortare hennes väg...

Mmmm, håller med dig till fullo. Den största boven stavas T I D :angel:
Jag fick lära mig en devis i min ungdom ;)
"Om du inte har tid att göra rätt från början - när har du då tid att rätta till felet?"

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka