Dessa jäkla människor

O

Orvar

Jag blir så rasande arg när jag ser hur folk hanterar sina hästar. Det går alltså folk och leder sina hästar och har en brinnande cigarett i handen/munnen. Jag förstår inte. Hur kan man göra så emot sin häst? Och detta förekommer till och med på tävling! Hemma kan väl ingen säga till på samma sätt. Men på tävling borde det förbudas tycker jag. Man borde visa sporten utåt från sin fina sida.

Att röka i samband med hästhållning tycker jag är detsamma som att sitta och röka med sitt bran i famnen - oacceptabelt! Men gör folk det? Eller det är bara så att det kan kvitta när det gäller hästen?

Hur kan man, vad är det för fel på människor? Detta göra mig uppriktigt väldigt väldigt arg. Hästar måste väl precis som vi mäniskor ockås ta skada av skiten? De andas och har lugnor som vi eller är det jag som felar?

Sv: Dessa jäkla människor

Dels kan ju de ta skada av att andas in cigarettrök i lungorna,
och om hästen kanske hoppar till så att ryttaren tappar cigaretten kan det lätt börja brinna, speciellt om det är i närheten av hö/halm.

Om man nu nödvändigtvis måste röka, kan man väl göra det en bit ifrån hästarna.

Puttar!

Det känns som att det finns många rökande bukisar här eftersom många inte har så mycket att tillägga. Har kanske träffat mitt i prick?

Eller så är det inte så många som anser det vara en så stor grej som du gör det till?

/ickerökare

Jag har också märkt det där, dock var det då stallägaren som rökte i stallgången. Inget jag gillar, jag själv vill helst inte vara närmare än 5 meter från någon som röker, UTOMHUS. Inomhus håller jag mig ännu längre bort..

Eller så är det inte så många som anser det vara en så stor grej som du gör det till?

/ickerökare

Så därmed sagt att det är okej att göra såhär. Du skulle alltså inte reagera om det var någon som satt och rökade i samband med att de höll en 8 veckors bebis i famnen? Nä okej, det är kanske inte så stor grej. Eller det är det kankse, för bebisen har inte valt att få lungcancer eller vara passivrökare..

Håller med till fullo.. sen finns det ju faktiskt många som inte tål rök (mej själv inräknat) och på speciellt tävlingar är det ofta trångt med folk och om någon då röker är det ganska oundvikligt att jag får det i mej!

Som sagt ni som röker har ju valt att utsätta er för lungcancer men vi andra har valt bort det..

Så därmed sagt att det är okej att göra såhär. Du skulle alltså inte reagera om det var någon som satt och rökade i samband med att de höll en 8 veckors bebis i famnen? Nä okej, det är kanske inte så stor grej. Eller det är det kankse, för bebisen har inte valt att få lungcancer eller vara passivrökare..

Det är en viss skillnad på att hålla en 8 v.bebis i famnen och att leda en häst. Stör det dig så mycket utgår jag från att du säger till när du ser det...oavsett om det handlar om en häst eller bebis:cool:

Piraja// Ickerökare som sagt till en ridlärare att ge tusan att röka i ridhuset...

Amen skärp dej.
Nog finns det viktigare saker att lägga energi på ?
Jag skiter iallafall fullständigt om någon röker ( utomhus ) i närheten av en häst, allså tror du verkligen hästen bryr sig ?
Det är betydigt elakare att tex käka en morot
i närheten av en häst.:rofl: om den inte får smaka.

Sluta häxförfölja alla stackars rökare, fan va löjligt det är.

Mvh, Paulina som RÖKER när jag känner för det... HA HA

Antar att du skulle svimma om du såg en bekant till mej som kan ta en galopp med tyglar i ena handen & ciggen i andra:smirk:

Amen skärp dej.
Jag skiter iallafall fullständigt om någon röker ( utomhus ) i närheten av en häst, allså tror du verkligen hästen bryr sig ?
i närheten av en häst.:rofl: om den inte får smaka.

Detta inlägg va ju vädligt moget.

Puttar!

Det känns som att det finns många rökande bukisar här eftersom många inte har så mycket att tillägga. Har kanske träffat mitt i prick?

Njae, känns bara ointressant.
Jag irriterar mig mer på andra saker faktiskt... men "hänger" ingen för det.
Är du perfekt? ;)
Jag röker, men det är sällan tillsammans med hästarna eftersom de inte gillar cigarettrök... ungarna gillar det inte heller och det respekterar jag, det oxå.
Du förstår nog när du blir lika gammal som jag! :D

Puttar!

Nu slutade ja röka för ca 3 veckor sen. Men det kan vi bortse i från just nu.

Jag rökte såklart inte i stallet eller i ridhus eller dyl. Dock kunde ja röka när ja ledde min häst, till å me när jag red. Så här är va en rökande bukis. Men jag skäms inte för det, och min häst brydde sej inte heller för den delen. Men jag kan hålla med om att det är onödigt. Hela rökningen är riktigt jäkla onödig. Rökare är korkade (även jag :angel: ) lägga pengar på något som gör en sjuk och ful.

Fattar inte va disskussionen går ut på. Orka lägga energi på något så meningslöst.

Sen är det ju så att bebisar får ju inte precis lungcancer av att bli buren av en som röker.Det kanske är lättareför dig att säga att det är idiotiskt när du inte är beroende (antar jag). Men jag håller faktiskt med Miranza, det finns värre saker att "tag ta i" och irritera sig på.

MVH, en-ibland-rökare

Dels kan ju de ta skada av att andas in cigarettrök i lungorna,
och om hästen kanske hoppar till så att ryttaren tappar cigaretten kan det lätt börja brinna, speciellt om det är i närheten av hö/halm.

Om man nu nödvändigtvis måste röka, kan man väl göra det en bit ifrån hästarna.

Hästen får ju inte direkt lungcancer!
Och det blåser nog inte rakt in i hästen.
Röker inte men ändå

Det kanske är lättareför dig att säga att det är idiotiskt när du inte är beroende (antar jag).

Jag tycker inte synd om rökare/snusare/alkoholister öht, det är helt deras eget fel att de blivit beroende och "inte kan sluta". Vill de röka, fine, men att inte respektera att det finns folk som inte vill andas in deras rök, är ännu värre.

Amen skärp dej.
i närheten av en häst. om den inte får smaka.

---> vet inte hur man gör citatsvar med det där inlägget stör mig som fan! självklart så bryr sig inte hästen?! -.- MEN FAN ÖPPNA ÖGONEN?! den får ju in det i lungorna, vidare till blodet och sen blir den sjuk, fattar du eller?? shiit..:mad:

heh, nu vet jag hur man gör citatsvar >.< :P

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok I många år har jag funderat på vad det egentligen är för fel på mina föräldrar. De beter sig liksom inte riktigt som normala människor...
Svar
0
· Visningar
789
Senast: Tuvstarr
·
Hästhantering Jag rider på en ridskola där om man är stallvärd får åka och tävla med ridskolehäst samt tävla på lokala tävlingar som klubben anordnar...
Svar
18
· Visningar
3 542
Senast: Cambrie
·
Hästvård Usch jag mår så dåligt. Min hovslagare är superduktig och det har aldrig varit några problem med honom. Han har alltid med sig 1-2...
Svar
17
· Visningar
2 883
Senast: Stereo
·
Kropp & Själ Hej! Jag skriver väl mest för att dels kanske få råd och sedan höra att det finns fler än jag.. Som rubriken lyder så har jag svårt att...
2
Svar
22
· Visningar
3 115
Senast: Snowball
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar