Dessa j***a blinnigar och bromsar!

V

__Victoria

Sommaren är den bästa tiden att ha häst tycker i princip alla. Men verkligen inte jag. Alla dessa bromsar och blinnigar, visst det är ingen fara i hagen då mitt sto har ett väldigt bra insektstäcke; men jag kan knappt rida, för hon är så besvärad av dem. Jag har inte lyckats hitta något riktigt effektivt medel, ingen som kan rekommendera något? Eller har någon bra huskur? Tacksam för svar!

Sv: Dessa j***a blinnigar och bromsar!

Sommaren är den bästa tiden att ha häst tycker i princip alla. Men verkligen inte jag. Alla dessa bromsar och blinnigar, visst det är ingen fara i hagen då mitt sto har ett väldigt bra insektstäcke; men jag kan knappt rida, för hon är så besvärad av dem. Jag har inte lyckats hitta något riktigt effektivt medel, ingen som kan rekommendera något? Eller har någon bra huskur? Tacksam för svar!

jag tror ärligt inte att det finns mycket som stoppar dessa varelser, dom är och förblir hemska!
det enda som funakr för mig är täcken, har provat det mesta i sprayväg osv men dom verkar inte bry sig.
jag rider inte när det är som värst mitt på dagen och så får dom stå inne när det är som allra mest (då äter dom inte ens ute, blir bara stressade).
men kanske ultrashild håller dom borta liiiiite men det är lite också.
beckolja blandat med raspolja kanske.

Liknande trådar

Hästvård Någon som varit med om liknande? Har ett sto som knappt aldrig varit sjuk eller skadad, tills hon för ett år sedan skadade sig rejält...
Svar
17
· Visningar
3 066
Senast: Cattis_E
·
Hästvård Hej. Jag var för en tid sedan medryttare på en häst som var hur snäll som helst. Varför jag valde att söka till denna annonsör var för...
Svar
9
· Visningar
3 285
Senast: Djurvän
·
Hästmänniskan Ingen riktigt bra titel, men va sjutton. Suttit å läst lite olika trådar om köpa hästar och annat. Kikade lite spontant på hastnet mest...
Svar
13
· Visningar
3 422
Hästvård Hej. Får snart panik över min häst, vet inte vad jag ska göra med henne. Hon fick mugg/rasp i sommras, inifrån då det var torrt och...
Svar
19
· Visningar
4 204
Senast: Hedwig
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V