Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det gäller väl att hitta rätt person då. Jag har kollat ett par stycken men man vet ju ingenting om dem? Men det ligger ju mer i deras intresse att ta hand om kunden kanske. Än den överhopade primärvården. Där finns säkert också bra men de jobbar ju under större press.Psykolog privat är guld. Kan lägga upp behandlingen exakt som du själv vill o behöver. Inte låst vid x antal sessioner o sen är de slut.
Terapi dock är ingen dans m ack så bra!
Terapi (privat) och mediciner har hjälpt mig, jag är helt frisk. Har dock inte vågat sätta ut medicinen ännu.Jag är missmodig i min depression.
Vad har hjälpt er eller vänner till er?
Blir man frisk?
Det verkar ju återkomma. Är privat psykolog värt pengarna om man har råd? Värt ett försök kanske. Medicin verkar inte hjälpa längre.
Ja, det är väldigt effektivt!Kinesisk akupunktur
Var frågan till mig? Kinesisk akupunktur?Hur har det gjorts och hjälpt?
Allt hänger på personkemi oavsett vilken regi.Det gäller väl att hitta rätt person då. Jag har kollat ett par stycken men man vet ju ingenting om dem? Men det ligger ju mer i deras intresse att ta hand om kunden kanske. Än den överhopade primärvården. Där finns säkert också bra men de jobbar ju under större press.
Djuren är så viktiga. Stödet från min man och bror men jag har ingen att prata med när jag mår dåligt. Har inget socialt nätverk tyvärr. Jag kommer boka privat. Medicin äter jag men hjälper dåligt just nu, har hjälpt i tidigare perioder av depressioner.Ingenting hjälpte för mej. Jag hade turen att bli frisk ändå. Men jag hade aldrig överlevt utan mina hästar och min hund, och stödet från mina föräldrar och syskon
Kan lägga till att jag har dystymi vilket är lite annorlunda mot en "vanlig" depression, men även om terapi är bra så har det aldrig fungerat tillräckligt bra för att jag ska få samma effekt som vid medicinering. Just nu äter jag Peroxetin 20mg.Medicin är det som ska till för att hålla mitt mående på en bra nivå.
Har ingen personlig erfarenhet av depression, men två närstående och ett par vän relaterade som delat med sig. De närstående har trasslat till och från i vården med mestadels tabletter och en fick tabletter och terapi. En av dem övergav traditionell behandling åkte utomlands och genom psykedeliska preparat och behandling fick ett helt nytt liv. Fick med sig den andra personen som genomgick samma behandling med otroligt gott resultat.
Som total motståndare till alla typer av droger blev jag så fascinerad av de resultat min nära vän och släktings goda resultat att jag började studera denna medicin och är med och stödjer ekonomiskt psykedelisk forskning.