deniro stövlar?

Buck

Trådstartare
har siktat in mig på ett par ridstövlar hos favorit ridsports affärens outlet, blir alltid att jag provar dem när jag är där :D. de är av märket deniro, och st 40 m i skaftet. lite trånga men är främst tänkt som tävlings stövlar = tunnare ridbyxor och sommar strumpor som ska få plats, inte uppvikta jeans som det blir att jag provar i :p. sen töjer de sig ju lite :angel:.
älskar sulan på dem och att är så snygga :D.

men måste komma på lite mer positiva saker med dem för att köpa dem för det priset :/. blir att ha dem till hoppning men funderar över om de är för stela för att kunna ha till korta läder.

så, hur brukar deniro vara i:
kvalitet?
hur länge har era hållt?
hur håller de passformen?
säckar de ofta ihop?
skötsel?

och framför allt, är det värt att köpa ett par för 2500kr?

Sv: deniro stövlar?

De töjer sig inte, köper du dem för små så kommer du spricka dragkedjorna....

Sätt på dig leggings och testa med det, och tänk på att benen tenderar att svullna på sommaren när det är varmt.

Det är bra kvalite, men väldigt mjuka så de måste stå med sträckare (det bör alla stövlar göra).

Ok, de är inte för små, bara lite tighta, höger stövel passar men vänster är tajtare då den nog inte provad lika mycket.
Har haft jeans/tights när jag provat men de är ju längre än ridbyxorna och blir mer runt vristen som då gör att det är lite jobbigare att stänga dragkedjan...

Har haft problem med att inga skor passar, för hög fot rygg + ank fötter och för feta vader:p.
Så när jag stötte på dessa för några månader sedan blev jag kär i dem :D, en mm bredare skaft i höger och 3 i vänster och de sitter perfekt :p

ja det kan jag ju, men passar de med vardags kläderna så passar de med ridkläderna också då ridbyxorna är tunnare och tar mindre plats. vid kallt väder så har jag ett par andra ridstövlar som jag får plats med tjocka strumpor i, nackdelen med dem är att de är lite glappiga och har en dålig sula som inte ger ngt stöd alls för hålfoten, + är super mjuka så får inget stöd av dem. och därför är jag sugen på ett par stabilare :)

Jag älskar mina dressyrstövlar från De Niro, men som sagt de töjer sig inte :) Har haft mina i ett år, har kanske sjunkt 1cm men inte mer än så. Förutom att de är mjukare nu och lite mer inridna så ser de som nya ut :)

Så de formar sig inte alls efter foten? Märks ju på höger foten i de jag provat att den är mer ut töjd än vänster. Så ngt måste de ju töjas och formas efter användaren. Att de ev inte säckar ihop är ju bara bra.

Mina är ju såklart lite mjukare runt fotleden och har fått lite veck så som stövlar får :)

Såhär ser de ut nu
1hihi11_50709f9fe087c33d73687cee.jpg

Här är de använda ett par gånger
prinsridpass19_196426859.jpg

Första gången jag red i dem
dsc00891_184389654.jpg

Jag har ett par bruna som jag inte hunnit använda så mkt. Men de var supersköna från dag ett, till skillnad mot mina hårda svarta stövlar. Snygga, sköna men kvaliten kan jag inte uttala mig om ännu. Priset är också ett plus.

Ok, då ser de ut att ha hållt formen väldigt bra ^-^ ska åka till ridsport affären en gång till och vela lite mer :P

Har ett per bruna DeNiro i kalvskinn som jag hoppar i, det är inga problem med korta läder i dem tkr jag :)

Liknande trådar

Utrustning Såg igår att de ridstövlar jag använder i hoppsadeln har gått sönder. Har ett par andra som jag tycker mycket om men som är för små, så...
2
Svar
23
· Visningar
911
Senast: Ajda
·
Utrustning Hej! Jag har ett par läder ridstövlar, dom är ca 7-8 år gamla och blivit flitigt använda tidigare så dom är väl "ingådda" men jag har...
Svar
8
· Visningar
616
Senast: Badger
·
Utrustning Jag beställde hem ett par Opus High Rider från MH i veckan då de håller på att sälja ut den och några andra modeller till nedsattpris...
Svar
3
· Visningar
1 096
Senast: Fanny1012
·
Utrustning Hej! En liten kvällsfundering: hur mycket vågar man hoppas på att ett par ridstövlar töjer sig i skaftet? Om man med lite (okej, ganska...
Svar
4
· Visningar
3 636

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka