Den här MJÄLLEN!

S

skjina

Min utekatt på 3 år har börjat mjällat rätt mycket. Han har aldrig gjort det förut och han släpper otroligt mycke hår och det har han gjort det och mjällat ända sen i höstas. Vad kan detta bero på?

Vi har försökt att borsta och kamma honom ofta men han släpper inte mindre hår för det. Han äter Royal Canine Outdoor, tror jag att det heter. Kan det vara näringsbrist, isåfall vad ska man göra då?
Kan det vara stressrelaterat och isåfall vad ska man göra då?

/Kristina

Sv: Den här MJÄLLEN!

Hejsa. Min ena katt fick ocskså mjäll för ett tag seda. Vi gav henne RC beaty and fit men mjällen fortsatte, så vi bytte foder till Orijjen och sedan dess har hennes päls varit superfin och ingen mjäll överhuvudtaget.

Liknande trådar

Katthälsa Hej allihop! Min vapendragare Zorro har hunnit bli 18 år och efter att ha gjort ett blodprov konstaterades det att han har njurproblem...
Svar
19
· Visningar
2 712
Senast: Jamienoble
·
Katthälsa Hej, Vi har en 10-månaders katt som sista två månaderna ungefär har börjat kräkas lite mer regelbundet och vi har svårt att klura ut...
Svar
12
· Visningar
1 594
Senast: Sassy
·
Katthälsa Såvitt jag förstått så räknas katter som seniorer när de passerat 7 år. (rätta mig gärna om jag har fel!) På vilket sätt ser man på dem...
2
Svar
23
· Visningar
4 420
Senast: Skjøldur
·
Katthälsa Varning för smärre roman! Hello everybody! I januari adopterade jag en gammal tant-katt, på nu nätta 14 år :D En katt som hastigt och...
Svar
12
· Visningar
7 215
Senast: Mumfie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama