F
fjordinghanna
jag lånade hem en knights bomlös nu av en granne, har ridit i den 3 ggr o paden har legat sig fel flera gånger trost justeringar. idag när jag red så upptäckte ja att ja kom snett i sadeln mer åt höger. När jag kom hem från ridturen öppna jag sitsen o ser att karborren i mitten av sadeln är mer pt höger än åt vänster, mätte då o såg attt det var 0,5 cm skillnad! sen kolla jag på underdelen av sitsen som har tddey o där skilde det flera cm på höger o vänster sida! vilket skit.. Har ring ägaren till sadeln nu o hon ska ev åka med sadeln till inköpsstället nu imorgon och visa! hon har ridit i sadeln i ett år utan att ha märkt något!
är det så med många bomlösa att de är felsyda? märken man bör akta sig för? hur gjorde ni? fick ni ny sadel´?
min granne har växt ur sadeln för övrigt o ville sälja den till mig. Hon sa till mig i tel nu att OM hon får en ny nu pga att denna va felsyd så får ja dock köpa sadeln för begagnat priset, det är ju iallafall bra.
kan ju inte va bra för hästen direkt o alla ryttare kanske inte upptäcker det, fotade sadeln o kanske lägger upp bilderna i morgon.
är det så med många bomlösa att de är felsyda? märken man bör akta sig för? hur gjorde ni? fick ni ny sadel´?
min granne har växt ur sadeln för övrigt o ville sälja den till mig. Hon sa till mig i tel nu att OM hon får en ny nu pga att denna va felsyd så får ja dock köpa sadeln för begagnat priset, det är ju iallafall bra.
kan ju inte va bra för hästen direkt o alla ryttare kanske inte upptäcker det, fotade sadeln o kanske lägger upp bilderna i morgon.