Debutera på Plönninges bana? Häst 90

the_connemara

Trådstartare
Det ska ju planeras i tid :devil: Jag tänkte försöka debutera hemma på Hermanstorp 14 maj men insåg att om det nu är jättekul så finns ingen mer tävling förrän Stryringe (13 augusti) och Falkenberg (21 augusti).

Däremot har Styringe 90 16 april på Plönninges bana. Detta är alla Hallands tävlingar som det ser ut och det är inte aktuellt att åka så mycket längre.

Är det ens lönt att fundera på? Självklart får man ju isf se till att hinna klämma in någon/några träningar där först.

Hästen är väldigt okomplicerad (hittills) men jag är ingen superryttare att guida runt honom om han skulle bli osäker. Men är den på något vis minsta "svår"/dum att debutera på så håller jag mig gärna till den ursprungliga planen att starta hemma första gången :)

Sv: Debutera på Plönninges bana? Häst 90

Jaha o innan någon undrar vad det var för pucko som filmade så kan jag förekomma o berätta att det var förstås jag!:o Till mitt försvar så kan jag bara säga att man hade solen rätt i ögonen o det var helt omöjligt att se var ryttaren var i starten....:crazy:

Ang banan så tycker jag att den var rätt tittig o betydligt svårare än Hermanstorp men det är min åsikt.

Jaha o innan någon undrar vad det var för pucko som filmade så kan jag förekomma o berätta att det var förstås jag!:o Till mitt försvar så kan jag bara säga att man hade solen rätt i ögonen o det var helt omöjligt att se var ryttaren var i starten....:crazy:

Vi förstod att det var du! Skylla på solen...:p

:eek: Nu har jag definitivt bestämt mig för att min ursprungliga plan var bäst, jag låtsas som att hindren är mindre hemma helt enkelt. De där var ju gigantiska och hoppa över vita balar no way :eek:

Är du förresten säker på att Pärlan inte fick några men av Plönningebanan så som han uppförde sig resten av säsongen? Kanske BARA var debutbanans fel liksom :p

Äsch, man ser ju det mesta, det är väl det viktigaste :p

Jag går nog på din linje, eller, eh, "skjuta problemen framför sig"-linjen kanske :angel:

:eek: Nu har jag definitivt bestämt mig för att min ursprungliga plan var bäst, jag låtsas som att hindren är mindre hemma helt enkelt. De där var ju gigantiska och hoppa över vita balar no way :eek:

Är du förresten säker på att Pärlan inte fick några men av Plönningebanan så som han uppförde sig resten av säsongen? Kanske BARA var debutbanans fel liksom :p

Ha ha nej du som han gick tävlingen efter i terrängen så tvärtom! Men det blev för mycket för honom i huvudet att hålla reda på dvs att gå från den ena till det andra så det slog över helt enkelt.. det blev bättre senare under säsongen när han fick vilat en del.

Men jo visst är hermanstorpbanan mindre och enklare men jag tror inte det spelar så stor roll faktiskt om dom vill hoppa. Dom vita var ju näst sista hindret och vållade inga problem för någon.

Nä, jag bara skojar lite med dig :p

Sant sant, min hoppar visserligen det mesta, minns inte när han stannde senast faktiskt. Men enda gången han hittills varit på annan bana var på startfälttävlan i Styringe och då kändes det att även han kan vara lite normal någon gång - han stod emot i början av banan. Jag vet inte om jag reder ut det om hindren är 90 :o Att han är såpass snäll har nog mer att göra med att han inte haft någon press alls (och är ponny ;)), enklare så för mig :angel:

Du.. jag är bara glad och tacksam att någon följer med och filmar :)

Nä, jag bara skojar lite med dig :p

Sant sant, min hoppar visserligen det mesta, minns inte när han stannde senast faktiskt. Men enda gången han hittills varit på annan bana var på startfälttävlan i Styringe och då kändes det att även han kan vara lite normal någon gång - han stod emot i början av banan. Jag vet inte om jag reder ut det om hindren är 90 :o Att han är såpass snäll har nog mer att göra med att han inte haft någon press alls (och är ponny ;)), enklare så för mig :angel:

Det bästa är ju om man kan åka och träna på banan innan man debuterar, det gick inte förra året iallafall minns jag men om vädret är bättre detta året så kanske det går.

Då får det bli hemmabanan trots allt. Där känner jag mig dessutom trygg, kan ju vara en fördel för den stackars kraken ;)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka