Dax för en peptalk tråd!

Jamtland

Trådstartare
Jag är på ett ypperligt humör, kvällen till ära, och känner mig hopplöst positiv efter en härlig hästdag! Så kom igen mina vänner, nu listar vi det våra hästar är B*Ä*S*T på! :D

Jag börjar!
Varmblodet Lord är lugn, klok, samarbetsvillig, ypperlig körhäst och underbar ridhäst!

Shettisen Cahlua är duktig på trav :bow: , snäll, rivig när det behövs, kan konsten att slappna av, bra stigfinnare, uppfinnigsrik!

Shettisen Carmen är vacker, rar, samarbetsvillig, underbar, duktig, lättlärd!

Shettisen Dream är snabbtänkt, söt, har ett härligt humör!

Nordisen Stråla är... arbetsglad! :p (Här räckte inte ens mitt positiva humör till för att hitta något mer positivt... ;) )

Så kom igen, beröm era hästar!

Jenny

Sv: Dax för en peptalk tråd!

Queen är vacker, smart(lite för smart ibland), uthållig, en bra mamma.
CharmTroll är söööt, klok och en smart killw.
Saga är bussig i alla lägen, 100 % ärlig, otroligt söööt och charmig.

Att bero på nått helt annat. Jobbar(el har jobbat) du på P**x i B****e. ?!?!

Jamtland skrev:
Varmblodet Lord är lugn, klok, samarbetsvillig, ypperlig körhäst och underbar ridhäst!

Japp... Lord är faktiskt en coooooooling, det har jag sett med båda ögonen.... :D

Carmenzita är en långbent vacker dam med ett vänligt hjärta, gjort sitt bästa trots att det har gjort ooooont :( Älskar barn.

Min Loviz, en dominant tonåring som tycker att matte är jobbig när hon tvingas att backa istället för att kuta över lilla spetiga matte... ;) En osedvanligt vacker kbl-dam, min pensionsförsäkring i drömmarnas värd- Järvsöfaks, släng dig i väggen för här kommer vi! :rofl:

Eftersom min häst är bäst så hänger jag förstås på :)
Wanessa är enormt klok, hon är modig, hon försöker göra sitt bästa så länge jag också gör det - gör jag fel så säger hon ifrån på skarpen. Dessutom har hon världens bästa pussmule :love:

Evelyn är sööööööt som fan, gosig, lugn, modig, stark, duktig, känslig och glad. :love:

Min häst är galen och är full med kämpar anda ;)

Bra tråd, det är viktigt att berömma våra små vänner ibland, de gör ju faktiskt en hel del för oss!!

Halvblodet Nobel: Vacker, urcool, klok (och uppfinningsrik) :D underbar att rida och är bara världens goast häst! Ställer upp och gillar att arbeta! Den bästa hästen för mig, tur att vi hittat varandra! Är också hur snäll som helst med barnen! Humoristisk med glimten i ögat!

Shettisen Michelle: Söt, snäll,go och busig. Är hur lydig som helst! Vill alltid försöka göra som man säger.

Halvblodet Thriller (snart inte min längre): Snygg, go och snäll. Kapacitet för mycket! Tålig och tålmodig. Gentleman.

Jag är så glad att jag har dessa hästar i min närvaro! :)

Min häst är absolut bäst i Sverige på att kosta sin matte pengar.
Han är duktig på att kräva specialtillskott för sin jävla mage, specialskoning för sina förbannade hovar och veterinärvård varannan vecka eftersom han envisas med att sparka sig själv, vricka sig, springa omkull osv.
Han är dessutom hemskt duktig på att strimla täcken, bita sönder saker som man glömt utanför boxen och söla ner så man måste ströa i boxen hur ofta som helst.

Givetvis älskar jag honom mest i hela världen och kan inte tänka mig ett liv utan honom. Men så är jag dum i huvudet också. :D

För det första måste jag säga: VA KUL ATT DU ÄR TILLBAKA :banana:

Har ju bara en kuse, men han kan väl få desto mer beröm :D
Beson: Cool för det mesta (förutom vid vissa tillfällen när han bara MÅSTE få hoppa till) kan riva ner skåpluckor el grepar i huvet på sig själv, och se helt oskyldig ut. Allt bara ramlar ner av sig själv ;)
Äter allt! Är en riktig kelgris, och översocial. Glöm att få vara i fred om du går in i hagen. Helst ska han sitta i knä :D

Ganska tålig, är van vid att matte står och försöker dra ut honom ur stallet, utan att ha knäppt loss honom :o

Sen att han är tjurig som en gris emellanåt, det kanske oxå är något positivt? Vad vet jag :D

Japp, där jobbar jag när jag är frisk och dom behöver extra personal. Har du varit in? Jag har ju aldrig sett dig, så jag har inte en aning... :smirk:

Jenny

Lord och jag är MYCKET lika... :D Lika lata :bump: och lika tjuriga :angel: .

Hade det inte varit för att han är häst (och valack :o ) så hade han varit mannen i mitt liv, den äkta själsfränden. :love: Vid närmare eftertanke så är nye sambon välldigt lik honom... Dock okastrerad... :devil:

En får tacka! :bow: Vi får väl ta och dra ihop en ny ridhusträff då jag lagat min transport?! Synd att vi inte tog oss en långritt i somras, det hade varit kul. Fast Lord och jag hade nog inte kommit fram än vi inte... :banana:

Jenny

Kan ju skriva om medryttarhästen.

Campari är bra för att han är snäll, gör(oftast;)) sitt bästa, är trafiksäker och har den där härliga glimten i ögat.

Ja det tycker jag absolut!
Jag har tom skaffat en egen transport nu, så jag kan komma när som helst! :) Eller nästan iallafall.

Näe min pålle har inte heller så bråttom ute. Man tror ju att dom flesta travarna har bråttom överallt, men det stämmer nog inte så bra på varken din eller min :D
Så ska jag vara med på någon långritt, då ska jag nog rida med shettisarna för att hinna med :D

Min Brissebus är bäst på att vara envis... Men han är också klok, snäll och har ett psyke av järn, med andra ord inte mycket skrämmer honom!

Jamine är så klok att hon snart skulle kunna börja prata.

Kokopelli slår nästan knut på sig för att vara en duktig häst.

Kokopelli Mana

Oliver är smart, nästan för smart för sitt eget bästa ibland..
Han gör alltid sitt bästa, speciellt på tävling, resten beror på mig... :smirk:

Sen tycker de allra flesta om Oliver för att han är en så GLAD häst.
Och hittar alltid vägen hem när vi rider vilse ute i skogen... :crazy:

Jag vill också vara med å hylla mina älsklingar!! :love:

Shettisen Emma är lyhörd som en fluga och kan läsa mina tankar, älskar att få vara med och göra minsta lilla och är så söt så jag nästan aldrig kan lämna hagen så länge som hon tittar på mig... :love:

Islänningen Geisli är charmtroll nr 1, en arbetsvillig, lättlärd och nyfiken kompis som ställer upp på det mesta - förutom de situationer han lyckas charma sig ur.... :angel: Dessutom en snygging mina ögon aldrig kan se sig mätta på... :love:

Jag älskar dem så jag blir tokig! :crazy: :love:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka