Pegija1

Trådstartare
vad tycker era katter om att ni sitter o knappar vid datorn kvällstid?
Min blir sjukt frustrerad och kommer och ska stå på tangenterna lr lägger sig i knäet och ska ha uppmärksamhet :)

dscn1560_1194209720.jpg

dscn1559_1194209706.jpg

Sv: datorn

Hahaha!
Jag vet precis vad du menar. Jag har två katter som gärna lägger sig på tangentbordet eller sätter sig framför datorn. Helst ska man inte kunna se något eller röra något.^^
Och plugga får jag inte göra heller!

Katt vid dator

Puh...

Mina ligger alltid i min famn när jag sitter vid datorn. Men dom ska alltid vara med oavsett vad jag gör så jag är van:D

He he, på min dator fattas numera ett antal tangenter tack vare en envis katt som inte ville lämna tangentbordet. Klöste sig fast när jag skulle lyfta ner honom. Knapparna flög!!! :mad:

Måns kommer gärna och klänger sig upp (han hoppar alltså inte, han drar sig upp) i knäet på mig när jag sitter vid datorn. Eller så hoppar han upp på stolens ryggstöd och ligger sedan där och spanar på vad matte sysslar med. Det är mysigt med katter! :love:

Det blir väldigt många roliga msn-meddelande och det är lika spännande varje gång man sätter sig datorn, man vet aldrig om caps lock, num lock, storleken på texten i explorer eller något annat är annorlunda inställt.

Min Isolde är också väldigt bra på att trampa in kortkommandon, så att t.ex. kalkylatorn öppnas. Och så är hon bra på att öppna outlook på ett sätt som gör att det blir felmeddelande och man inte kan klicka ner outlook, detta gör hon i stort sett varje dag.

Och plugga kan matte heller inte göra, då vill man ju ligga i böckerna eller jaga pennan. Suddet ser ju så gott ut så det brukar man försöka äta upp.

Det är helt enkelt lite roligare det matte gör.

min kissemiss ska vara med mig nästan överallt.. bor i en etta men hon ska vara med mig vart jag än är ändå.. så även vid datorn...

extra kul att lägga sig antingen rätt ner på tangenterna eller snett brevid så halva kroppen är på tangenterna...

suck :love:

På den tiden de var lite mindre kunde det se ut såhär:
musmatta?
Nu när de är stora (och tjocka :D) är det ett evigt rännande framför skärmen på deras väg till och från fönstret. Får titt som tätt knuffa på när de tycker att de ska stanna mitt framför så jag inte ser nånting.

Min kisse hoppar oftast upp i famnen på mig eller så lägger hon sig bredvid (eller på) tangentbordet och spinner. Härligt :love:

Liknande trådar

Övr. Katt För mig har det alltid varit självklart att katten får vara i sovrummet och sova i min säng. Tyvärr lider jag av värk i kroppen...
2
Svar
23
· Visningar
1 812
Övr. Katt Vi har tre katter en hona på två en hane på knappt ett och en äldre hona på 8år. Den yngre honan har varit löpen och är nu dräktig,den...
Svar
8
· Visningar
663
Övr. Katt Jag frågade om råd på fb om min ena katt som uppvisar aggressivt beteende ibland. Fick en kommentar och sen låstes tråden. Folk blev...
2
Svar
35
· Visningar
3 705
Senast: MJLee
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
844
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama