Datorn hänger sig

Riley

Trådstartare
Hej, här kommer för ovanlighetens skull en datorrelaterad fråga från mig.

Jag har den senaste veckan haft problem med att datorn utan förvarning börjar haka upp sig när jag är på internet (använder IE). Den kan helt plötsligt få för sig att vägra högerklickningar, samt att öppna fler flikar eller fönster - eller rättare sagt öppnas det, men står bara "ansluter" och kommer aldrig någonstans. Försöker jag då med Firefox blir den nya fliken kolsvart, och jag brukar heller inte kunna gå in på Den här datorn, någon mapp eller dylikt. Ibland går det inte ens att starta några nya program eller ens Word, om det så är.

Stänger jag ner samtliga IE-fönster försvinner problemet genast, men börjar jag klicka upp för många (max 3-4) flikar börjas det igen. Enda lösningen är att starta om datorn, men det känns så jävla segt när det händer varje dag.

Just nu kör jag med enbart FF för att se om det hjälper, men jag hatar det verkligen och vill helst återgå till IE. Så frågan är om någon har minsta aning om vad det kan handla om, och vad jag kan prova med för att försöka åtgärda problemet?
 
Sv: Datorn hänger sig

Kom på en fråga till. Om jag installerar om IE, försvinner mina favoriter då?
 
Sv: Datorn hänger sig

i firefox brukar man ju kunna importera favoriter etc fran andra program. mojligtvis skulle detta kunna forhindra att du forlorade dem, om det da funkade som en 'backup'. sitter sjalv pa mac - antar hejvilt att du sitter pa pc?
 
Sv: Datorn hänger sig

Ah, var det så lätt. Trodde det inte gick att få tillbaka dem till favoriterna igen då, men, tack.
 

Liknande trådar

IT & mobiler På senare tid har min dator börjat klydda. Jag misstänker att det är hårdvaruproblem, och jag hoppas att vi har några datorbyggare här...
Svar
17
· Visningar
1 967
IT & mobiler Jag behöver hjälp nu. Min dator, som i vanliga fall är väldigt snabb och fungerar väldigt väloljat, har helt plötsligt gått och blivit...
Svar
13
· Visningar
1 262
Senast: Zenith
·
Hästvård Idag small det en riktig otäck rejäl pencillin chock fick jag ikväll (eller ja inte jag utan en av hästarna naturligtvis). Hade en svag...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 505
Senast: Abova
·
IT & mobiler Jag blir så trött. Hade inne datron på service under mellandagarna då den gick väldigt trögt, fick tillbaka den och den fungerade bra...
Svar
18
· Visningar
2 046
Senast: Elajten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Senast tagna bilden XV
  • Barmarksdrag/canicross

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21
  • Årets foderstater

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp