Dåsig häst.....

W

woffihaa

Tänkte kolla lite med er här om någons pålle blivit som min nu när värmen kom plötsligt....Han var hängig igår och idag. Idag när jag skrittade ut en sväng med två andra piggnade han till men blev lika hängig när vi kom hem. Kan det vara så att han reagerar på denna hastiga värmebölja? Det började som sagt igår innan dess var han pigg.
 
Sv: Dåsig häst.....

min häst är oxå jätte dåsig o trött nu..
men red lektion igår och hon piggnade till och blev som vanligt..

sen likadan efteråt..bara stog o hängde..dricker väldigt mycke gör hon iallafall..
 
Sv: Dåsig häst.....

Svar ja, våran gammelman såg ut som om han skulle somna nu idag när han togs från hagen. Under tiden som han blev borstad och iordninggjord, såg han ut som om han skulle trilla om kull. Under ridturen var han otroligt pigg, men såg i princip ut som han höll på att somna om igen när han kom tillbaka.
 
Sv: Dåsig häst.....

Då kanske det är värmen då. Skönt att höra att det finns andra som blivit likadana! Blev lite orolig att pålle blivit sjuk.
 
Sv: Dåsig häst.....

här har vi också flera hästar som ligger som stendöda i hagen :/ nåja, 23 grader varmt idag.. varmt!
 
Sv: Dåsig häst.....

Ja så va min med. Men när man tänker efter så blir jag själv ganska hängig när värmen kommer så fort ;)
 
Sv: Dåsig häst.....

Min valack stod och blundade idag när jag selade på honom..
När vagnen kom på blev han pigg, när vi kom tillbaka var han också pigg, sen väl i hagen var han som vanligt.
Stoet är väldigt seg, men hon är inte helt frisk heller.
Klart dom blir påverkade av värmen.
 
Sv: Dåsig häst.....

Jo det blev ju en väldig temp skillnad från den ena dan till den andra! Men iofs inget ovanligt i detta landet....vi brukar ju gå direkt från vinter till sommar, bara pang :smirk:
 
Sv: Dåsig häst.....

Trodde faktiskt att min shettis som fortfarande har ganska tjock päls skulle va hängig hon med men hon va ganska pigg. Storpålle är väl känsligare en lillpålle!
 
Sv: Dåsig häst.....

Visst inte om jag skulle våga rida igår för min häst var sååååå trött, bara hängde. Trodde han var sjuk... :crazy:
Men sen så tog vi en runda och då piggna han till! :) Insåg sen att det var nog värmen, han brukar bli så. Så idag ska jag rida nu på morgonen så kan han få sova hela dan sen om han vill. ;) :idea:
 

Liknande trådar

Hästvård Min ena häst har sedan den kom till mig för några månader sedan (och även med senaste ägaren) men inte tidigare ägare blivit plötsligt...
Svar
3
· Visningar
410
Hästvård Vi tog hjälp av en equiterapeut för några månader sen då vi haft lite problem med vår ponny. Denne ville först se hur ponnyn rörde sig...
Svar
11
· Visningar
1 126
Senast: Anna-Bella
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 081
Senast: Freazer
·
Fritid Jag är tydligen en fästingmagnet av oöverträffade mått. I onsdags var jag i skogen och plockade svamp. Iklädd höga lundhagskängor...
Svar
6
· Visningar
522
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Oväntade saker ni finner läskiga
  • Hiss och diss del 5
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp