därktig hona med hane???

K

Kanin135

Kan min dräktiga hona föda sina ungar i samma bur som en kastrerad hane??? Och är det viktigt att kaninerna är ensamma under dräktigheten? :confused:
om jag då flyttar på hanen så att han får bo i en annan bur under honans dräktighet kommer honan när jag släpper tillbaks hanen att "bråka" med honom pga att hon vill försvara sitt revir?

:bow::bump::rofl:
tacksam för svar!
 
Sv: därktig hona med hane???

går inte att svara på då det är så individuellt, jag skulle inte vilja ha hanen i buren när honan får ungar i alla fall då risken finns att han tar död på dom
 

Liknande trådar

Däggdjur Vår fina kaninhona dog idag! Min man hittade henne i buren nu på kvällen, och inte nog med det, när han plockar lite med en liten...
Svar
4
· Visningar
2 069
Däggdjur Hej! Jag har en ung kaninhona som vi har parat, der blir isf första kullen för henne! Vi tog hit hanen i förrgår, och släppte ihop...
Svar
11
· Visningar
10 569
Senast: JLoveJ
·
Övr. Katt Det vill sig inte riktigt med att introducera katt nummer tre. Y är en 12-årig kastrerad hane. Levt med sällskap hela livet minus två...
Svar
15
· Visningar
1 907
Senast: Pilot
·
T
Däggdjur Min son fick i höstas sin efterlängtade kanin. En kastrerad hane på 1½ år. Vi har inte så mycket erfarenhet när det gäller kaniner så vi...
Svar
2
· Visningar
1 477
Senast: Jenka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Tamråttor flyttar in
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp