Danskt pass...Förvirrad...

Tweety1985A

Trådstartare
var i kontakt me STC idag för att skaffa ett pass till min pålle, men eftersom han inte har blivit registrerad i deras register (lustigt eftersom han varit i Sverige i 13 år..) så måste jag vända mej till Danska travhäst förbundet istället. D va inga problem, utan de skulle skicka papper direkt, men sen såg jag i en annan tråd här på Buke att (om jag nu inte missförstod d) ett danskt pass inte gäller i sverige... Detta kan väl endå inte stämma om jag blivit rådd av STC att skaffa ett danskt pass????Förvirrad...HJÄLP! :confused:

Sv: Danskt pass...Förvirrad...

Ett danskt pass uppdateras i Sverige med ett svensk registreringsnummer, han får alltså behålla sitt danska pass.

Sv: Danskt pass...Förvirrad...

Har skaffat pass till mitt danska halvblodssto, och det innebar att jag fick skicka in orginalpasset(danskt)+ ett papper från en ID-kontrollant till ASVH. Fick då ett svenskt pass men det passet är bara giltigt, MED orginalpasset.
Kostnaden vart strax över 1000:-

Liknande trådar

T
Träning Vet inte var denna "länken" ska ligga men kändes som här!! För ett drygt 2år sen, var jag och tävlade, och de kom fram en pappa till...
2
Svar
23
· Visningar
2 552
Senast: Bintang
·
Hästmänniskan Nu e jag lite förvirrad igen... :confused: Skaffar ju ett danskt pass till pållen min då han inte finns reggad i Sverige. Fick idag...
Svar
7
· Visningar
1 318

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Kattraser bomba mig med info
  • Målbilder för trubbnosar.

Hästrelaterat

Omröstningar