Dammigt hö!

C

Chateau

Jo det är så att i min kompis stall så har dom jätte damigt hö. Dom ger det fast det är så dammigt. Jag blöter höet till min häst men höet är inte så dammigt men jag gör det iaf. Å ja tänkte att om dom börjar blöta höet så kanske de blir bättre men dom får ju fortfarande i sej dammet. Så är det farligt att ge dom dammigt hö fast det är blött. Å dammigt hö då menar jag verkligen DAMMIGT
 
Damm = mögel. Mycket damm = mycket mögel. Inte något man fodrar med, oavsett om det är torrt eller blött.
 
Det är ABSOLUT inte bra!!!
Kan ge luftvägsproblem hos hästen senare!
Och kan även ge en allergisk reaktion om hästen har de tendenserna.(vilket man inte vet förrän det har hänt)
Det hade jag inte godtagit att fodra med !!!
:(
Lycka till!
 

Liknande trådar

Foder & Strö Tjo, ja även om det fortfarande är flera dm snö på backen så går ju tankarna mot sommaren 🙈 Lite nyfiken på era erfarenheter av olika...
2
Svar
30
· Visningar
2 327
Senast: Shixle
·
L
  • Artikel
Dagbok Nu är det påsk igen och det är den värsta hög tiden förmig. Så justnu på minner väldigt mycket om väldigt jobbiga saker. Men det är ändå...
2
Svar
32
· Visningar
2 033
Senast: Flixon
·
L
  • Artikel
Dagbok Idag är det min födelse dag. Det känns bara helt sjukt. Jag kommer fort farande håg när jag skulle fylla 15 och jag var in lagd på bup...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 291
L
Relationer Jag har en fråga som jag väldigt gärna skulle vilja veta hur andra tänker! Men jag ska försöka att förklara utan att av slöja förmycket...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 588
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Utställnings frågor
  • Avels fråga
  • Köpa stamtavla av uppfödare?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp