Dåligt med tävlingar i väst

J

Juvelflickan

Hejsan!

Jag bara undrar vad ni tycker och tänker om tävlingar och så?
Själv tycker jag att det är dåligt med tävlingar. Eftersom jag tävlar i väst är det bara det jag kan skriva om. Men jag tycker det är dåligt med tävlingar och många tävlingar har inte med alla grenar, som t.ex. passgrenar. Antagligen för att de inte har passbana eller för att det är för få som kan döma det korrekt.
Självklart är det största problemet att det inte finns några funktionärer.. Jag själv tycker att man absolut kan ställa upp som funktionär fast än man tävlar. Det är ju bara roligt, nyttigt och man lär sig ofta på det.

Vad tycker ni andra?!
Vore kul att höra andras åsikter.

/Niggi

-----------------

"Dream as you'll live forever, live as you'll die today"

Sv: Dåligt med tävlingar i väst

Håller med dig om att det är lite klent med tävlingar i Göteborgsområdet och sådära, sen känns det som att dom tävlingarna som finns oftast råkar krocka med varandra... :P

Bjarg och Fákur skulle haft tävling i Borås den här helgen men den ställdes in pga för få anmälningar.

em76 skrev:
Bjarg och Fákur skulle haft tävling i Borås den här helgen men den ställdes in pga för få anmälningar.

Det är ju tråkigt. När Vaengur och Djarfur här från Västkusten har tävlingar är det alltid väldigt många startande i de lätta klasserna.
Förra tävlingen Vaengur hade var de så många startande att de t o m kunde ha B-finaler!
Borås ligger ju ganska nära så jag förstår inte varför det är så dåligt med anmälningar dit. Det är synd i alla fall.

Det känns som det är likadant i Skåne, hade verkligen sett fram emot att se vårt ena sto tävla på Gandurs tävling, men så blev den inställd.
Det beror nog mycket på att ófeigurs KM var helgen innan så det hade nog hjälpt om inte tävlingarna låg så tätt inpå varandra.
Nu får man vänta tills våren innan tävlingarna drar igång igen, vilket känns väldigt långt och tråkigt.

Senast ändrad av en moderator:

Tror även att det är Dropin-tävlingar på Sävebanan varje torsdagkväll. Kolla t ex på Vaengurs hemsida: come.to/vaengur

OlleAtlas

Frigg har fått ställa in sin tävling 2 okt pga för få anmälningar. Den skulle hållits i Skövde.

Det verkar som att det är nåt generationsskifte eller vad man ska kalla det... Jag tävlade endel -99 till -01 då var det massa anmälningar, det är mycket färre nu... Allra helst i öppen klass... Jag tävlar inte nu, så jag bidrar inte heller med nån start ;)
/Dimmalimm

Liknande trådar

Gnägg Jag har alltid varit en hästgalning. Men det senaste året har det bara gått utför. Jag går just nu på gymnasiet och mycket tid går till...
Svar
13
· Visningar
2 257
Senast: Nielaa
·
H
Gravid - 1år Jag är gravid i 15 veckan och är så fruktansvärt velig!!! Jag och den eventuellt blivande pappan har varit tillsammans i drygt 4 år...
2 3
Svar
58
· Visningar
10 446
Senast: escodobe
·
M
Hästmänniskan Hejsan. Jag skulle vilja varna er som funderar på att låna ut era hästar på foder att tänka genom ett par extra gånger, genom att...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 602
Senast: Jenny
·
Hästmänniskan Ponnyn ska lånas ut igen och denna gången så verkar jag ha hittat ett perfekt ställe och bara ett par mil från mig så jag kan hälsa på...
2 3
Svar
56
· Visningar
8 468
Senast: mumin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar