Dåligt märgben?!

Chili

Trådstartare
Ska märgben kunna gå sönder..? Borde de inte säljas i mindre bitar istället i så fall?

Vår vovve ääälskar märgben och sitt senaste var poppis i flera månader, det ligger väl under nån soffa eller så nu men helt är det. Idag fick han ett nytt och ikväll hittar vi bitar och flisor från det :eek:

Är det inte farligt? Om han svalt nån bit, kan inte det förstöra magen eller tarmarna? Ska åka tillbaka imorgon och klaga i alla fall och hålla noga koll på lille vovve. Han är mycket fundersam och ser lite ledsen ut över att hans märgben "mystiskt" har försvunnit, han var så glad i det... Får köpa ett nytt - mindre.

Sv: Dåligt märgben?!

Detta har hänt mig också nyligen...Skrev en tråd som jag tror jag döpte till "trasiga märgben"

Det beror på vad för slags ben du köpt, men ett tips är ju att söka på liljekonvalls tråd som berör exakt samma ämne :)

Enligt våran vet. ska man aldrig ge märgben, det kommer in många hundar där det fastnat flisor i mage och tarm och det kan ge stora skador. Så våran vovve får inga märgben längre, det är nästan omöjligt att hindra att hunden sväljer någon av alla flisor.

Hundar är väl mig veterligen födda till att gnaga och spräcka ben, i syfte att få i sig mat?

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Rallylydnad
  • Spindeltråden (utbruten från Vad gör vi CXIII)
  • Kattbilder #10

Hästrelaterat

Tillbaka