H
hoppla
Har precis köpt en ny häst. Har haft ett antal hästar förut men har ändå inte svaren på dessa frågor...
Hon är väldigt dåligt hanterad före januari i år... Hon reds in i januari och hon som haft henne nu före mig har gjort värsta grovjobbet men mkt återstår, som jag hoppas få några bra tips på.
Hon kan gå rätt ut ur boxen utan lov även om någon står i vägen för henne.
Blir helt galen om hon blir ensam kvar inne.
Sparkar vid rykt och sadling. Inte direkt för att träffa utan för att visa sitt missnöje.
Kan bitas om hon inte känner för att få täcket bytt t.ex.
Står absolut inte still på gången.
Slänger med huvudet när man tränsar och går gärna iväg.
Vill inte åka transport men går på till slut.
Gnäggar som en galning, så öronen blir döva typ...
Svårskodd.
Bortsett från allt detta så är hon en riktig liten ängel!
Nej, men allvarligt talat, hon är i stort sett okomplicerad att rida, leda, hämta i hagen och gå in till i boxen. Hon är jätte fin och duktig och kommer bli en fin kompis och tävlingshäst men vägen dit är lång och jag tar gärna emot goda råd från er med erfarenhet från liknande problem.
Tack!
Hon är väldigt dåligt hanterad före januari i år... Hon reds in i januari och hon som haft henne nu före mig har gjort värsta grovjobbet men mkt återstår, som jag hoppas få några bra tips på.
Hon kan gå rätt ut ur boxen utan lov även om någon står i vägen för henne.
Blir helt galen om hon blir ensam kvar inne.
Sparkar vid rykt och sadling. Inte direkt för att träffa utan för att visa sitt missnöje.
Kan bitas om hon inte känner för att få täcket bytt t.ex.
Står absolut inte still på gången.
Slänger med huvudet när man tränsar och går gärna iväg.
Vill inte åka transport men går på till slut.
Gnäggar som en galning, så öronen blir döva typ...
Svårskodd.
Bortsett från allt detta så är hon en riktig liten ängel!
Nej, men allvarligt talat, hon är i stort sett okomplicerad att rida, leda, hämta i hagen och gå in till i boxen. Hon är jätte fin och duktig och kommer bli en fin kompis och tävlingshäst men vägen dit är lång och jag tar gärna emot goda råd från er med erfarenhet från liknande problem.
Tack!