Dålig andedräkt!

T

taxan

Min hund har fruktansvärt dålig andedräkt.
Jag har provat det mesta, olika "godisar" som ska va bra och någon spray och tom borstat hans tänder, både med hundtandkräm och vanlig. Det sistnämnda gilla han INTE, men var tvungen att prova.
Han luktar som en soptipp, gammal sur fisk och aphjärna samtidigt.

Har ni några tips eller funderingar?

Sv: Dålig andedräkt!

ta hunden till veterinär som kan ta bort ev tandsten och kolla så att tandköttet är friskt.

i förebyggande syfte kan man ge plaque off (har jag hört mycket gott om, det är nån sorts alger som man strör över maten) och råa ben.

Vi har varit hos veterinär nyligen.. han hade ingen tandsten...

Okej..vet du var man kan hitta det??

Han äter inte speciellt bra av sitt hundfoder. det har han aldrig gjort.han dricker dåligt också.

då är det inte omöjligt att han har en halsinfektion. jag hade tagit hunden till (en ny) vet snarast, det är farligt om de inte dricker som de ska.

Men han verkar inte må dåligt... eller det gör dom inte?
Men borde inte vet. sett om där var någon infektion?
Men borde nog göra det...

Min dåvarande äldre chihuahuatik hade kronisk munhåleinflammation och luktade lik i munnen.Hon fick tabletter av vet mot detta som hon skulle ta i ca 14 dagar.Hon blev otroligt mycket bättre av dom.Men fick hela tiden börja på ny kur efter att vi kom fram till att det var kroniskt.

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 416
Hundhälsa Hej! Jag vet inte vad jag ska göra, eller om det ens går att göra något.. Vår tax har alltid haft väldigt dålig andedräkt. Nu det...
Svar
14
· Visningar
2 996
Hundhälsa Är i desperat behov av tips på vad jag kan prova på min hund med kronisk gastrit. Det känns som det är sista chansen nu och det gör mig...
2
Svar
26
· Visningar
18 732
Övr. Hund Hej allihopa! Jag är helt ny här och blev tipsad om detta forum då jag använder positiva metoder när jag tränar min tjej. Jag pluggar...
2
Svar
32
· Visningar
12 705
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar