Dags att sära???

F

Falk

Kan ett sto på 9 månader bli dräktig? Min lille hingst på 6 månader har börjat klättra på henne och hon har börjat brunsta.. Men det känns som att de är väldigt tidiga.. Är de verkligen redo för att bli dräktiga och betäcka vid den här åldern?????

Tacksam för svar

JA, har du otur så KAN hon bli dräktig.

Jag har varit på ett större stuteri där de låter sto- och hingstföl gå ihop fram till sommaren (stooora flockar) och de sprutar samtliga stoåringarna mot dräktighet när de delas i maj-juni... (det är enklare för dem att göra så än att låta dräktighetskolla allihop)

Tack för svaret.. Jag ställde dem i olika hagar i morse bara ifall att,, men då får de fortsätta att gå särade... Jag vill ju inte ha en islandstravare :D

Ni som har hingstar och ston, hur fungerar det i stallet? Och hur gör ni med hagar? Har ni dem bredvid varann?

För tillfället har jag hingstarna i ett eget stall.
Jag kommer dock ha alla i samma stall, när vi har byggt om färdigt nån gång i framtiden...
Hingstarna går i hagen bredvid stona, funkar utmärkt, men ställer ju krav på bra staket...

Är det någon fara att spruta bara ifall att?

Vi ska bygga nya trästaket hagar i sommar, men hur höga ska man göra dem om han ska gå kvar som hingst?

Liknande trådar

Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
813
Senast: Freazer
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 022
Senast: Piaff
·
Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
510
Senast: Nikan
·
Hästhantering Har min häst i lösdrift med en annan häst. Båda ston. Min är väldigt hög i rang och vill ha sitt space, den andra är väldigt låg i rang...
Svar
14
· Visningar
1 828
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad såg ni senast? Del 3
  • Gamla trotjänare
  • Vad gör vi? Del CCVII

Hund, Katt, Andra Djur